مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: این شهرستان با سهم تولیدی سالانه افزون بر 17درصد محصولات کشاورزی استان یزد در اغلب تولید محصولات مقام نخست را دارد .
کد خبر: ۳۳۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 21 November 2016
به گزارش تابناک یزد،مهدی غیب الهی  اظهار کرد:سالانه 161 هزارتن محصولات زراعی و باغی دراین شهرستان توسط 6هزار بهره بردار بخش کشاورزی تولید و روانه بازار فروش می شود.
وی افزود: از این میزان 135 هزار تن انواع محصولات زراعی نظیر گندم ، جو ، ذرت ، یونجه و مابقی انواع محصولات باغی شامل انواع انگور ، زردالو ، انار ، هلو ، شلیل، انجیز و پسته می باشد.
این مسئول ادامه داد: با وجود مشکلات خشکسالی و کم آبی در خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در تولید زردآلو ، انار و پیاز در استان یزد رتبه نخست استانی را داریم.
غیب الهی تصریح کرد: بیش از 15 هزار تن گندم ، یکهزار و 250 تن سبزی و صیفی جات ، 20 هزار تن پیاز ، 18هزار تن زردآلو ، 10 هزار و 300 تن انار بیشترین تولیدات است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه همچنین گفت : با وجودی که سطح زیرکاشت محصولات کشاورزی در این شهرستان به علت افت آبهای زیر زمینی و تداوم خشکسالی کاهش محسوسی داشته ولی کشاورزان این منطقه با استفاده از روشهای بهزراعی توانسته اند سطح تولید خود را در مقیاس مطلوبی نگهدارند.
غیب الهی به کشاورزان توصیه کرد: برای افزایش تولیدات کشاورزی کاشت محصولات کم آبخواه و تغییر نوع آبیاری از روش های سنتی به نوین را در دستور کار قرار دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار