داره کل هواشناسی با صدور اطلاعیه ای برای بیشتر نقاط استان از ابتدای هفته آینده کاهش 20درجه ای دما و بارش باران و برای نقاط کوهستانی احتمال بارش برف را پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۳۳۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 17 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، یحیی قاینی پور در این باره گفت: طبق تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی، از روز شنبه 29آبان با نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن افزایش ابر، وزش باد و شروع بارندگی در استان پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد.
وی اضافه کرد: بر این اساس و طبق محاسبات، تا اواسط هفته آینده دمای حداکثر روزانه حدود 20 درجه و دمای حداقل شبانه بیش از 10 درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت و قطعاً دمای حداقل در مناطق سردسیر استان به کمتر از 10 درجه سانتی گراد زیر صفر خواهد رسید.
 
بارش برف در نیمه شمالی و کوهستانی
وی با بیان این که شروع بارندگی از روز شنبه 29آبان و از نواحی غربی استان به شکل باران پیش بینی شده است، اظهار کرد: با نفوذ جریانات سرد شمالی، تا اواخر روز شنبه در بیشتر نقاط نیمه شمالی و نواحی سردسیر و کوهستانی استان باران به برف تبدیل خواهد شد که طبق پیش بینی‌ها، بارش ها به طور متناوب تا اواخر وقت دوشنبه اول آذر ادامه خواهد داشت.
قاینی پور گفت: بیشترین حجم بارش ها در فاصله زمانی شنبه 29آبان تا اواخر وقت یکشنبه 30آبان در نیمه شمالی استان پیش بینی شده است.
وی افزود: کاهش دما از روز شنبه 29آبان شروع می شود و برودت هوا تا پایان هفته در استان ماندگار خواهد بود.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: طی فعالیت این سیستم، وزش باد در بیشتر نقاط استان نسبتاً شدید و در برخی نقاط (به ویژه نوار شرقی) شدید پیش بینی می شود.
وی گفت: همچنین طی فعالیت این سامانه به علت تشکیل مه، وزش باد، کولاک برف و باران و کاهش دید احتمال ایجاد اختلال در سیستم حمل و نقل استان دور از انتظار نیست لذا با توجه به ایام پایانی ماه صفر و برودت هوا توصیه می شود کاروان های زیارتی وسایل گرمایشی مناسب به همراه داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین هوای امروز شهرستان مشهد صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی است و گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد پیش بینی می شود.
دمای هوای امروز مشهد در گرم ترین زمان 22 درجه سانتی گراد است که در خنک ترین زمان به 6 درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.
 
منبع: روزنامه خراسان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار