همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی
رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین گفت: همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، 23 هزار فقره گذرنامه برای زائران در این استان ثبت شده که این آمار نسبت به مدت سال گذشته که برابر 18 هزار بوده، بیش از 30 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۳۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 16 November 2016
ایرج محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف تعریف شده در نیروی انتظامی، صدور گذرنامه به صورت روزانه است که این مهم در طی سال به ویژه ایام اربعین با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی با اشاره به افزایش آمار درخواست‌کنندگان گذرنامه برای پیاده‌روی اربعین افزود: به طور معمول سالانه در یک بازه زمانی 40 روزه و نزدیک به اربعین میزان آمار ثبت‌نام‌کنندگان و درخواست‌کنندگان صدور گذرنامه افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین ادامه داد: طی سال جاری، در مدت 40 روز گذشته و همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، 23 هزار فقره گذرنامه برای زائران در این استان ثبت شده که این آمار نسبت به مدت سال گذشته که برابر 18 هزار بوده، بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

محمدی با بیان اینکه درخواست ثبت و صدور گذرنامه در دفاتر پلیس 10+ در تمام 6 شهرستان استان قزوین انجام می‌شود، بیان کرد: بعد از مراحل ثبت گذرنامه، این ثبت توسط اداره گذرنامه تأیید و به ناجا ارسال و در آنجا به صورت متمرکز به تهران فرستاده می‌شود و بعد از چند روز درخواست‌کنندگان می‌توانند درب منازل گذرنامه خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: چاپ گذرنامه به صورت استانی و محلی در استان قزوین انجام نمی‌شود و تنها مرحله ثبت‌نام آن صورت می‌گیرد و درخواست‌کنندگان گذرنامه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ نسبت به ثبت‌نام گذرنامه اقدام کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین تصریح کرد: در این استان 16 دفتر پلیس+10 فعال است که ثبت‌نام برای صدور گذرنامه زائران اربعین حسینی در آن انجام می‌شود.

محمدی عنوان کرد: یک اصل مهم در مسائل امنیتی گذرنامه‌ها، عدم امکان سوءاستفاده و جعلی نبودن آن است که چنین وضعیتی ضریب امنیتی گسترده‌ای را برای گذرنامه‌ها ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل و محدودیتی برای صدور گذرنامه وجود ندارد و صدور آن به راحتی صورت می‌گیرد، گفت: زائرانی که برای خروج از مرزهای کشور اقدام به مبادی غیررسمی می‌کنند مطابق قانون با آن‌ها برخورد جدی از سوی پلیس ایران و عراق صورت می‌گیرد و به دستگاه قضایی معرفی و محکوم به زندان می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین اضافه کرد: نیروهای کمکی پلیس این استان در مرز مهران مستقر بوده و خدماتی را به زائران حسینی ارائه می‌دهند.

محمدی به عدم سپردن مدارک سه جلدی و گذرنامه زائران به دیگران تأکید و تشریح کرد: متقاضی گذرنامه باید شخصاً برای ثبت‌نام در دفاتر پلیس+10 حضور داشته باشد و برای أخذ ویزا به سفارت مربوطه مراجعه کرده و یا با آژانس‌های مسافرتی معتبر قرارداد انعقاد کنند.

وی ضمن توصیه‌هایی به زائران حسینی تصریح کرد: در طول سفر لوازم ضروری سفر همچون کفش مناسب، کوله‌پشتی وسایل شخصی و نظافت به همراه داشته باشند چراکه در سفر پیاده‌روی صورت می‌گیرد و از همراه بردن برخی داروها همچون ترامادول خودداری کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین یادآور شد: زائران برای خروج از مرزهای کشور، مرزهای مورد تأکید مسؤولان را انتخاب کنند.

محمدی شاخص‌ترین برنامه پلیس امنیت عمومی استان قزوین در سال جاری را حساسیت بیشتر به خارج شدن زائران از مرزهای با گذرنامه و کاهش مدت زمان انتظار تحویل گذرنامه به متقاضیان از زمان ثبت‌نام عنوان کرد.

وی مطرح کرد: با وجود افزایش بیش از 30 درصدی متقاضیان صدور گذرنامه، در حال حاضر برای زائران اربعین حسینی، صدور گذرنامه در مدت 2 تا 3 روز انجام می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین با اشاره به مهم‌ترین سیاست پلیس امنیت عمومی در حساسیت بر صدور گذرنامه‌ها مطرح کرد: افزایش امنیت زائران از مهم‌ترین سیاست‌های این حوزه و بخش است.

محمدی اضافه کرد: نیروی انتظامی هیچ نقشی در صدور ویزا بر عهده ندارد و صدور آن توسط سفارتخانه انجام می‌شود و زائرانی قزوینی می‌توانند با مراجعه به دفاتر مربوطه سازمان حج و زیارت نسبت به این مهم اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار