در موکب مسجد جمکران انجام می‌شود؛
یکی از خادمان مسجد مقدس جمکران بر اساس نذری که داشته با ۱۰ هزار لیتر انواع عرقیجات گیاهی از زائران اربعین حسینی(ع) در مسیر کربلا پذیرایی می‌کند.
کد خبر: ۳۳۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 16 November 2016
به گزارش تابناک قم، حسینعلی زارعتی خادم مسجد مقدس جمکران و از اهالی جوشقان قالی کاشان امسال هم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی با انواع عرقیجات از زائران اربعین پذیرایی می‌کند.

او بر اساس نذری که کرده هر ساله برای زائران اربعین اباعبدالله الحسین(ع) انواع عرقیجات می‌آورد و سال گذشته ۴ هزار لیتر و امسال نیز ۱۰ هزار لیتر عرقیجات آورده است.

زراعتی در عمود ۱۰۷۰ و در موکب مسجد مقدس جمکران مستقر است و روزانه با بیش از ۹ هزار نفر شربت و عرقیات خنک کام زائران پیاده اربعین سیدالشهدا(ع) را شیرین می‌کند.

عرقیجاتی که وی آورده شامل گلاب، بیدمشک، نعنا، کاسنی، شاتره، هل، دارچین و غیره است.

این خادم مسجد جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: صبح زود با آویشن و نعناع و شب‌ها نیز با چای هل و دارچین و چای معجون از زائران پذیرایی می‌شود.

زراعتی می‌گوید قصد دارد تا سال آینده ۱۵ هزار لیتر انواع عرقیات برای زائران در اربعین حسینی بیاورد.

وی دو سال گذشته در مراسم پیاده روی اربعین بر اثر مسمومیت غذایی وضعیت وخیمی پیدا می‌کند به گونه‌ای که توان راه رفتن هم نداشته که یکی از همراهانش مقداری عرق نعنا به او می‌دهد و حالش پس از نوشیدن این نوشیدنی بهتر می‌شود و وقتی آقای زارعتی به کربلا می‌رسد نذر می‌کند تا از سال‌های آینده برای زائران عرقیجات بیاورد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار