مسئول میراث فرهنگی آبدانان گفت:با تلاش و فعالیت های امنیتی و اطلاعاتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان آبدانان، یک قاچاقچی و سوداگر میراث فرهنگی و تاریخی شناسایی، دستگیر و تعداد 26 عدد سکه با ارزش تاریخی از او کشف شد.
کد خبر: ۳۳۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 16 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید اولاد روز چهارشنبه اظهار کرد:قدمت سکه های کشف شده را از جنس نقره و مربوط به دوران ساسانی اعلام کرد و افزود: این تعداد سکه کشف شده جهت ارزش گذاری و تعیین قیمت به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ارسال شده و کارشناسان مربوطه مشغول تعیین ارزش ریالی آنها است.

مسئول میراث فرهنگی آبدانان با تشکر از همکاری خالصانه و زحمات شبانه روزی عوامل انتظامی این شهرستان در پاسداری از سرمایه های ملی اضافه کرد: فرد متخلف دارای سوابق متعدد در قاچاق و خرید و فروش عتیقه جات و آثار فرهنگی و تاریخی است همراه با سوابق و پرونده مربوطه جهت سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضایی شد.

وی آثار باستانی و فرهنگی را هویت ملی ایران بزرگ دانست و گفت: 100 نفر از قشرهای مختلف در قالب تشکل های مردمی در حراست از آثار و سرمایه های تاریخی با میراث فرهنگی آبدانان همکاری دارند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار