رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایرآذربایجان شرقی در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی باعث بوجود آمدن وحدت میان عشایر و ظهور استعدادهای درخشان عشایر و تولیدکنندگان و دامداران عزیز خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 09 May 2015

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس کریم مهری  درحاشیه بیست و دومین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر کلیبر در آذربایجان شرقی که با حضور آقای غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش‌های همگانی وزیر ورزش و

جوانان  ، آقای ارسلان فتحی پور نماینده‌ مردم شهرستان‌های کلیبر،خداآفرین و هوراند  و مسئولین محلی برگزار شده بود در گفتگو با خبرنگاران ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره موجب گردهمایی بزرگ جامعه عشایری استان با حضور تمامی مسئولین استانی و کشوری شده است.

وی افزود: برگزاری این چنین جشنواره هایی در سال دولت و ملت، همدلی وهمزبانی باعث بوجود آمدن وحدت میان عشایر و ظهور استعدادهای درخشان عشایروتولیدکنندگان و دامداران عزیز خواهد شد.

مهندس مهری ادامه داد: تلاش های اداره کل امور عشایر استان در برگزاری این جشنواره و نیز در رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر زحمتکش و سخت کوش استان ستودنی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی  استان در پایان خاطر نشان شد: از اداره کل ورزش و جوانان استان انتظار داریم برای تامین نیازهای فرهنگی و ورزشی عشایرخدمتگزار استان بیش از پیش همت گذارد.

 مدیر کل امور عشایری آذربایجان شرقی نیز گفت: ظرفیت نمایشگاه توانمندی‌های عشایری جدی گرفته می‌شود.

مهندس سید محمدحسن آل‌هاشم هدف از برگزاری جشنواره‌ فرهنگی – ورزشی عشایررا ایجاد نشاط اجتماعی در آستانه‌ کوچ بهاره‌ عشایر عنوان کرد و گفت: این جشنواره همچنین به احیای فرهنگ بومی و محلی عشایر منجر شده است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره بدون همت عشایر و همکاری سران وریش‌سفیدان قبایل عشایری امکان‌پذیر نبوده و تداوم آن در بیست‌ودو دوره‌ متوالی، نشان از همت جدی و روحیه‌ همکاری،  هم‌دلی و همزبانی عشایر دارد.

وی با قدردانی از مدیران جهادکشاورزی شهرستان کلیبر برای برگزاری این جشنواره، افزود: نمایشگاه توانمندی‌های عشایری در حاشیه‌ این جشنواره وعرضه صنایع دستی و محصولات لبنی سالم، ظرفیت مهمی است که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته می‌تواند علاوه بر ارتقای درآمد و تقویت اقتصادایلات عشایری، نقش به‌سزایی در سالم‌سازی سفره‌ی شهروندان ایفا کند.

    گفتنی است  این جشنواره شامل سه بخش ورزشی (سوارکاری، طناب کشی و دومیدانی) و دو بخش فرهنگی و گردشگری شامل مسابقه‌ی عکاسی و نمایشگاه عرضه‌ی محصولات و صنایع دستی عشایر شهرستان کلیبر بود. در بخش سوارکاری

این جشنواره – با وجود این که پیشتر اعلام شده بود در ۵ کورس برگزارمی‌شود – به دلیل استقبال بیش از حد انتظار شرکت‌کنندگان در ۷ کورس برگزار شد و نتایج زیر به دست آمد: در کورس بانوان؛ مه‌لقا خانی مقام اول را کسب کرد، لیلا غفاری دوم شد و دونا بیگم رضازاده روی سکوی سوم ایستاد.

در کورس اول آقایان، اباصلت اعلایی اول شد، رحیم راشد روی سکوی دوم ایستاد و محمد اقدم به مقام سومی رسید. در کورس دوم آقایان، جواد عبادی،کریم محمودی و فرامرز رحیمی به ترتیب مقام‌های اول و سوم را از آن خودکردند. در کورس سوم آقایان، حسین پورحسن اول شد و شجاع رهبری و مهدی موسوی روی سکوهای دوم و سوم ایستادند. در کورس چهارم آقایان، محسن عزیزعباسی اول شد. اصغر روحی دوم شد و شاهرخ علی محمدی به مقام سومی رسید. درکورس پنجم آقایان، به ترتیب، علی جبارپور، ابوالفضل اسکندری و شهروزعلیزاده؛ اول، دوم و سوم شدند. در کورس ششم و پایانی آقایان نیز یوسف اقدمی روی سکوی اول ایستاد و ایرج محمدی دوم شد و احد جنبی روی سکوی سوم ایستاد. در بخش دو میدانی آقایان؛ وحید حسین‌زاده، پیمان نقیبی، وحیدنورآذر، محمد بیگلو، حسین آذری و حنیفه صالحی به ترتیب مقام‌های اول تا ششم را کسب کردند. در بخش طناب کشی بانوان، تیم طناب کشی بانوان قشلاق نجف تراکمه امتیاز مسابقه را کسب کرد. در بخش طناب کشی آقایان،‌ به دلیل کثرت تعداد شرکت کنندگان، وقت کافی برای برگزاری دوره‌ی فینال وجود نداشت و بنا شد دو تیم برتر برای انتخاب تیم قهرمان، در سالن ورزشی شهرآبش‌احمد به رقابت بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :