مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: بسیج دانشجویی تشکلی فراجناحی است و به هیچ حزب و جناح خاصی وابسته نیست و آزادی عمل بیشتری دارد
کد خبر: ۳۲۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 15 November 2016
سید سجاد حسنی‌نیا اظهارکرد: بسیج دانشجویی در تاریخ 2 آذر 1367 با فرمان روح الله خمینی تشکیل شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و به دانشگاه ها ابلاغ شد.
وی افزود: این تشکل در دانشگاه‌ها زیر نظر ناحیه بسیج دانشجویی از زیر مجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است فعالیت می‌کند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند ادامه‌داد: در حال حاضر در دانشگاه ببرجند پنج پایگاه بسیج فعالیت دارند که این پایگاه‌ها شامل؛ پایگاه شهید چمران در دانشکده مهندسی، پایگاه علم‌الهدی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، پایگاه شهید احمدی روشن در دانشکده علوم، پایگاه شهدای گمنام در دانشکده کشاورزی پردیس امیر اباد و پایگاه شهید آوینی در دانشکده هنر و علوم تربیتی است.
حسنی‌نیا تصریح کرد: در دانشگاه بیرجند حدود 6000 دانشجو عضو بسیج دانشجویی دانشگاه هستند که شامل خواهران و برادران می‌شود.
وی افزود: بسیج دانشگاه بیرجند برنامه‌هایی از جمله اعزام دانشجویان به راهیان نور و اردوهای جهادی را در دستور کار خود دارد که در این راستا پنچ گروه شامل؛ سه گروه برادر و دو گروه خواهر در مجموع با 70 نفر به اردوهای مختلف اعزام می‌شوند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: امسال برای سومین سال متمادی اعزام دانشجویان به اربعین حسینی را در برنامه خود داشته‌ایم که عملیاتی شد.
حسنی‌نیا یادآور شد: مباحث بصیرتی باعث افزایش سطح آگاهی و روشنگری در دانشگاه می‌شود که در این زمینه تشکیل جلسات حلقه‌های صالحین و همایش‌هایی که به مناسبت های مختلف برگزار می‌شود.
وی در خصوص جذب دانشجویان به سمت تشکل بسیج  تصریح کرد: دانشجویان از طریق بسیج می‌توانند مطالبات خود را پیگیری کرده و خواسته‌های خودش را بیان کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: بسیج دانشجویی تشکلی فراجناحی است و به هیچ حزب و جناح خاصی وابسته نبوده و آزادی عمل بیشتری دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار