تابناک / نصرت ايراندوست، عزيز اسپندار، غفور جهاني، پيشگاه هاديان و... نسلي هستند که ملوان و پرچم قوي سپيد انزلي را در دهه هاي 50 و 60 در سطح اول فوتبال ايران برافراشته داشتند و ملوان اگر امروز در قلوب هزاران انزلي‌چي‌ جاي دارد به واسطه خون دل‌ها و زحماتي است که اين نسل کشيدند.
کد خبر: ۳۲۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴ 15 November 2016
تابناک / نصرت ايراندوست، عزيز اسپندار، غفور جهاني، پيشگاه هاديان و... نسلي هستند که ملوان و پرچم قوي سپيد انزلي را در دهه هاي 50 و 60 در سطح اول فوتبال ايران برافراشته داشتند و ملوان اگر امروز در قلوب هزاران انزلي‌چي‌ جاي دارد به واسطه خون دل‌ها و زحماتي است که اين نسل کشيدند.

ايراندوست: ملوان با مايلي‌کهن صعود مي‌کند

سوريه سخت‌ترين حريف ايران است

نصرت ايراندوست، عزيز اسپندار، غفور جهاني، پيشگاه هاديان و... نسلي هستند که ملوان و پرچم قوي سپيد انزلي را در دهه هاي 50 و 60 در سطح اول فوتبال ايران برافراشته داشتند و ملوان اگر امروز در قلوب هزاران انزلي‌چي‌ جاي دارد به واسطه خون دل‌ها و زحماتي است که اين نسل کشيدند.

از اين بين افرادي همچون بهمن صالح‌نيا و نصرت ايراندوست جوانان و نوجواناني را از گوشه و کنار گيلان از شهر و روستا و از کوچه پس کوچه‌هاي انزلي به سطح اول فوتبال ايران معرفي کردند تا پرچم ملوان همواره در اهتزاز باشد.

با نصرت ايراندوست ديروز همکلام شديم که بد نيست اين گپ و گفت را بخوانيد:

90: آقاي ايراندوست سلام و درود، شماره را درست گرفتم؟!

بله، خودم هستم.

90: حتما استراحت مي‌کرديد؟ يعني به اين زودي بازنشسته شده‌ايد؟

ديگه بازنشسته مي‌کنند! ما بازنشستگي نداريم ولي خب بزرگان هستند و ما هم تماشا مي‌کنيم.

90: شما از آن دست افرادي هستيد که بدون تعارف دوست داريد ملوان هميشه ملوان پرقدرت باشد حتي بدون ايراندوست! الان اوضاع به نظر خوب است؟

خدا را شکر، آقاي مايلي‌کهن خوب نتيجه گرفته و ملوان روند يکنواخت و رو به جلويي را از ابتدا داشته و من فکر مي‌کنم همچنان اين تيم موقعيت خود را حفظ کند. ممنونم از شما که واقعيت را گفتيد، واقعاً ما عاشق ملوان هستيم. اين تيم با نصرت ايراندوست يا بدون من اگر مردم را خوشحال کند ما بيشتر از همه خوشحاليم. اکنون هم که آقاي مايلي‌کهن آمدند که خودشان هم اصالتا اهل همين شهر و ديار هستند و ما سعي مي‌کنيم. فضايي آرام براي ملوان درست کنيم تا کادر فني و بازيکنان در نهايت آرامش کار خود را انجام دهند.

90: استاني مثل گيلان با اين پتانسيل انساني و سخت افزاري چرا نبايد يک تيم مقتدر در ليگ برتر داشته باشد. مشکل از کجاست آقاي ايراندوست؟

عرض کنم که متاسفانه مشکل از زياده‌خواهي‌ها و منيت‌هاست. آقايان هدايتي و محجوب آمدند اينجا سرمايه‌گذاري کردند. خود آقاي هدايتي مي‌گفت که فلاني به اين خاطر 8 ميليارد بودجه مي‌آورم که ملوان عاشقان زيادي دارد و دوست دارم اين مردم را خوشحال کنم. اما مشکل اينجاست که از بيرون دخالت‌هايي کردند که هدايتي و محجوب فرار کردند.

90: چه نوع دخالتي. چه کسي دخالت مي‌کند، اينها مديران دولتي‌اند يا افرادي که صاحب قدرتي هستند؟

متاسفانه همه جور آدم هستند. دخالت مي‌کنند. محجوب مي‌گفت من بودجه تيم را مي‌دهم. من بايد پول بازيکن را بدهم و من بايد جوابگوي نتايج تيم به مردم و رسانه‌ها باشم اما آقايان مي‌گويند از 7 نفر هيات مديره 4 نفر را ما بايد تعيين کنيم. بعد هم که تيم مي‌بازد محجوب و هدايتي بايد پاسخگو باشند. مشکل ما اين است وگرنه من هم يک پله جلوتر از شما مي‌گويم گيلان و مازندران بيشترين تعداد فوتباليست را در سطح اول فوتبال ايران دارند. اگر مثل اصفهان، تبريز و حتي مشهد مديران استان‌هاي فوق هم يک دست باشند و بخش خصوصي و سرمايه‌گذار را فراري ندهند گيلان دو تيم و مازندران هم دو تيم بايد در ليگ برتر داشته باشند.

90: جناب ايراندوست، تيم‌ملي فردا يک ديدار با سوريه دارد، تجربه شما درباره اين بازي چه مي‌گويد؟

برخلاف تصور برخي از کارشناسان من معتقدم ديدار با سوريه سخت‌ترين مسابقه ايران در مقدماتي جام جهاني است. سوري‌ها البته نمي‌آيند بي‌گدار به آب بزنند چون مي‌دانند مقابل ايران اگر تهاجمي بازي کنند خيلي زود اسير قدرت تهاجمي و خلاقيت بازيکنان ايران مي‌شوند. از طرفي آنها يک تيم قدرتي هستند که متفاوت از تيم‌هاي منطقه است. عراق و سوريه تيم‌هاي خوب و قدرتي در آسيا هستند و سوري‌ها فردا مي‌آيند که ما را اذيت کنند.

90: فردا در هواي باراني و زمين خيس بايد بازي کنيم. شما تجربه زيادي در اين نوع آب و هوا داريد. چه نوع فوتبالي براي اين زمين‌ها جواب مي‌دهد؟

خوشبختانه تيم‌ملي داراي يک وحدت رويه خوبي است و آقاي کي‌روش چنان رقابتي ايجاد کرده که در هر پست دو بازيکن عالي داريم. در همين حال بچه ها خيلي خوب با هم هماهنگ هستند و اين هماهنگي را در دو بازي با کره و ازبکستان ديديم. الان در بهترين حالت ممکن قرار داريم و اگر تيم‌ملي همان روند خودش را داشته باشد پيروزي بر سوريه دور از دسترس نيست. درباره زمين و آب و هواي باراني هم بايد عرض کنم که در اين فضا بايد قدرت تيم و بازيکنان زياد باشد که قدرت بدني ما خوشبختانه بالاست اما تصور من اين است که ديدار دشواري با سوريه داشته باشيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار