مردم و مسئولان شهرستان سیروان برای پذیرایی از عاشقان و دلباختگان شیفته حسین بن علی(ع) در ایام اربعین آمادگی کامل را دارند.
کد خبر: ۳۲۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 09 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ باز بوی اربعین می آید، قدم های زائرین حسینی در کنار قدم های جابر قرار گرفته تا باز در دیار عاشقی محشر به پا کنند و با صدای لبیک یا حسین(ع) نشان دهند که تا عشق ارباب و ولایت هست هیچ دشمنی نمی تواند حتی کوچکترین آسیبی به اسلام بزند.

کم کم بوی اربعین به مشام می رسد، حال و هوای اربعین دیدنی است به ویژه این چندسال اخیر که خیلی ها پای پیاده راهی کربلای ارباب می شوند.

کربلا رفتن آن هم پای پیاده اجری دارد که گفتنی نیست، لحظه به لحظه اش داستانی دارد و فرد فرد زائرانش داستانی ترند، قلم به دست بگیری، یا دوربین بر چشم بگذاری حرف ها زیاد است برای گفتن، و صحنه ها زیاد است برای به تصویر کشیدن، و گوش ها و چشم ها تشنه حقیقت ناب کربلایند.

اربعین امسال حال و هوای دیگری دارد و عشق به امام حسین(ع) در دل مسلمین جور دیگری خودنمایی می کند اربعین امسال خیلی ها با پای پیاده طول جاده عشق را به سمت حرم امام حسین (ع) در کشور عراق با جان و دل پیمودند تا با تمام وجود سرو جان را تقدیم امام شیعیان‎شان کنند.

چند روزی است که زائرین کربلای معلی از شهرها و روستاهای مختلف کشور سختی راه را به جان خریدند و با پای خسته و پیاده به سمت کربلای معلی به راه افتادند، زن و مرد حتی از کودک چندماه ماهه گرفته تا پیرزن و پیرمردی که نای راه رفتن را ندارند اما به عشق امام حسین(ع) سعی می کند تا از کاروان عقب نمانند.

خدایا این چه عشقی است که همه را اینچنین به سمت خود می خواند و این چه شوری است که شیعیان دلسوخته ات حاضرند چند روز متوالی با وجود خستگی راه با پای پیاده به سمت کشور عراق برای دیدن بارگاه ملکوتی امام شیعیان حسین بن علی (ع) بپیمایند.

شهرستان سیروان در استان ایلام نیز یک از مسیرهایی است که به سرزمین عشق ختم می شود و چه بسیاری از زائران این راه را بخاطر منهی شدن به مرز مهران برای رسیدن به کربلای معلی انتخاب می کنند.

شهرستان سیروان در سال گذشته با برپایی یک موکب در سه راهی کارزان در پذیرایی از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذشت.

مردم مومن، ولایتمدار و دوست دار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای پذیرایی از عاشقان و دلباختگان شیفته ابالفضل العباس(ع) و حسین بن علی(ع) از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کردند بطوریکه در ایام منهی به اربعین همه نذورات خود را به موکب سه راهی کارزان می فرستاند و در این موکب از چای، خرما و شیر گرفته تا کباب داغ از زائرین اربعین پذیرایی می کردند تا توانسته باشند به زائرین سرور و سالار شهیدا خدمتی کرده باشند.

امسال نیز همانند سال گذشته، مردم و مسئولان سیروان برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی آمادگی لازم را دارند.

برپایی موکب در سه راهی کارزان

بهمن جلیلیان، فرماندار سیروان با اشاره به فرا رسیدن پیاده رویی بزرگ اربعین حسینی(ع) گفت  اربعین حسینی ایدئولوژی و نرم افزار نظام حمهوری اسلامی ایران است.

فرماندار سیروان عنوان کرد: پذیرایی از زائرین عتبات عالیات افتخار بزرگی است که نصیب مردم ایلام شده و می طلبد در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته مردم استان در پذیرایی از زوار امام حسین (ع) حماسه آفریدند و در این کار بزرگ سربلند بیرون آمدند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه سیروان دومین شهرستان برای گذر زوار اربعین می باشد، گفت: از آنجایکه شهرستان سیروان نیز در مسیر زوار قرار گرفته، ضروری است در بحث اسکان و پذیرایی از آنها تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم خدماتی در شان زائرین امام حسین (ع) ارائه نماییم.

فرماندار سیروان از استقرار محل اسکان و ایستگاه صلواتی در سه راهی کارزان خبر داد و اظهار داشت: در بحث خدمات رسانی به زائرین بایستی از پتانسیل و ظرفیت خیرین و مردم استفاده کرد و به صورت حجمی در همان منطقه به خدمات رسانی مشغول شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته های چندگانه گانه ستاد ساماندهی زوار اربعین حسینی(ع) در شهرستان تشکیل و تمام ظرفیت شهرستان برای امر مهم خدمات رسانی به کار گرفته می شود.

استقرار 3 دستگاه آمبولانس در مسیر زائران در ایام اربعین

"امین فلاحی"، مدیر شبکه بهداشت و درمان سیروان اظهار کرد: به منظور تامین سلامت و توجه به رعایت نکات بهداشتی در سلامت غذایی زائران، رابطین بهداشتی در محل پخت و توزیع غذای نذری در ایام اربعین در شهرستان سیروان حضور فعال دارند.

وی همچنین از استقرار 3 دستگاه آمبولانس در مسیر زائران در ایام اربعین خبر داد و گفت : از آنچایکه اکثر زائرین اربعین از مسیر شهرستان سیروان عبور می کنند لذا 2 دستگاه آمبولانس در سه راهی کارزان و یک دستگاه نیز در میان تنگ مستقر می شوند تا در صورت نیاز به مسافرین و زائرین عزیز خدمات رسانی کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان افزود: به منظور فرود بالگرد برای خدمات رسانی به زوار در مواقع اضطراری یک مکان در شهرستان مشخص شده تا در این خصوص نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال زائران در ایام منتهی به اربعین حسینی با رعایت نکات بهداشت و ایمنی با بیماری و یا مشکل سوانح جاده ای مواجه نشوند.

تمهیدات پلیس برای تامین امنیت زائرین اربعین در سیروان

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور، فرمانده انتظامی سیروان در ستاد اربعین شهرستان اظهار کرد: همزمان با شروع پیاده رویی زائرین اربعین ، اكيپ های پلیس در مسیر زوار حسینی در شهرستان سیروان مستقر شدند.

وی  با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برای خدمات رسانی و تامین امنیت زائرین اربعین توسط پلیس اندیشیده شده است، افزود: نيروی انتظامی امنيت زائرین  را در حوزه استحفاظي مربوطه تأمين خواهد كرد.

فرمانده انتظامي سیروان از استقرار ایستگاه موقت پليس در محور ارتباطي سیروان به ایلام خبر داد و تصریح کرد: نیروهای انتظامی تا زمان برگشت کامل زوار در این مسیر مستقر هستند.

وی از زائرین خواست به منظور جلوگیری و كاهش تصادفات احتمالی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

آمادگی کامل سیروان برای پذیرایی از زائرین اربعین

فاضل گلاب زاده، دبیر ستاد اربعین سیروان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سیروان آمادگی کامل برای پذیرایی از زائرین اربعین را دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از 750 میلیون ریال در دو موکب سه راهی کارزان و مرز مهران برای پذیرایی از زائرین هزینه شد.

گلاب زاده خاطرنشان کرد: امسال نیز کمیته های پنجگانه ستاد اربعین تشکیل شده و از هفته های قبل در حال تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائرین هستند.

وی با بیان اینکه امسال همانند سال های قبل از توان خیرین، موسسات خیریه و مردم برای پذیرایی از زائرین حسینی استفاده خواهد شد، اظهار کرد: از 23 آبان ماه بطور رسمی فعالیت موکب های این شهرستان در سه راهی کارزان و مرز مهران برای خدمات رسانی و پذیرایی از زائرین اربعین آغاز می شود.

دبیر ستاد اربعین شهرستان سیروان تصریح کرد: هر روز در موکب های شهرستان سیروان غذایی گرم در بین زائرین توزیع خواهد شد./م

 
 
 
 
 
 
منبع:سیروان نوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار