امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت نزدیک شدن اربعین گفت:کنگره عظیم اربعین نمایشی از اقتدار شیعیان جهان بوده است.
کد خبر: ۳۲۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 08 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی روز سه شنبه در آیین اختتامیه سومین سوگواره ملی علمدار کربلا در هتل زاگرس شهر ایلام بیان کرد: کنگره عظیم اربعین نمایشی از اقتدار شیعیان جهان بوده که همه ساله بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران حماسه عاشورا را زنده و فلسفه این قیام و نهضت امام حسین(ع) را برای جهانیان روشن ساخت و امروز شاهد هستیم که مدافعان حرم با انگیزه های عاشورایی در راه دفاع از اماکن متبرکه و حرم ائمه اطهار(ع) جانفشانی می کنند.
 
وی با اشاره به روند برگزاری این سوگواره برای سومین سال در استان اظهار کرد: قمر بنی هاشم شخصیتی تاریخی و تاریخ ساز بوده و محورهای زندگی ایشان باید در سبک زندگی مردم از جایگاه مهمی برخوردار باشد که برگزاری این برنامه ها در این زمینه تاثیرگذار خواهند بود.
 
امام جمعه ایلام بیان کرد: آشنایی با سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و بکارگیری برنامه زندگی آنها در سبک زندگی فردی بدون شک بشر را به سر منزل سعادت نائل خواهد آورد.
 
نماینده مردم دره شهر، بدره، دهلران و آبدانان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ما افتخار می کنیم خادم زائران اربعین هستیم و تمام تلاش ما پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.
 
شادمهر کاظم زاده تاکید کرد: امروز شاهد هستیم میلیون ها نفر نه تنها از ایران و عراق بلکه از سراسر جهان اسلام در این همایش عظیم شرکت و در راهپیمایی اربعین وحدت خود را نمایش می دهند.
 
در این آیین همچنین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله سید محمد علی علوی حسینی گرگانی از علمای برجسته کشور به سومین سوگواره ملی علمدار کربلا قرائت شد.
 
در پایان نیز از 19 برگزیده این سوگواره از بین یک هزار و 466 اثر ارسالی تجلیل شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار