عضو هیأت‌ علمی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه در قرن ۲۱ تروریسم بیولوژیک وجود دارد ولی کسی به فکر آن نیست، گفت: ما پالم‌اولئین به‌عنوان یکی از بهترین روغن‌ها را به‌ اشتباه حذف کردیم، مواد خطرناک‌تری به لبنیات اضافه می‌شود.
کد خبر: ۳۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 08 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمدحسین حداد خداپرست در مراسم روز جهانی غذا با عنوان غذای سالم، ثمره دانش و صنعت که صبح امروز در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: در قرن 21 تروریسم بیولوژیک وجود دارد ولی کسی به فکر آن نیست، عامل اصلی ترورهای بیولوژیک رادیکال‌های آزاد و ویروس‌ها هستند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به‌سلامت باید اقداماتی انجام شود، به‌عنوان اولین موضوع، باید به آب شهر نیشابور اوزون تزریق شود، نیشابور ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید روی آن کار شود.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه فردوسی تأکید کرد: اگر به دنبال کیفیت در غذا و سالم‌سازی آن هستیم باید کار را بر روی گاوداری‌ها شروع کنیم.

حداد خداپرست گفت: سرطان در حال زیاد شدن است و غذای غیرسالم، هوای آلوده و موبایل که رادیکال‌های آزاد، آزاد می‌کند، عوامل سرطان‌ها هستند.

وی با مقایسه لبنیات صنعتی و سنتی تصریح کرد: این گرایش سنتی هنوز در جامعه وجود دارد که باعث نگرانی است، روغن زرد باعث سرطان و بسته شدن عروق قلب می‌شود چون ما مانند گذشته حرکت و فعالیت زیادی نداریم.

استاد دانشگاه افزود: باید استفاده از لبنیات سنتی را کاهش دهیم، ما پالم‌اولئین به‌عنوان یکی از بهترین روغن‌ها را به‌ اشتباه حذف کردیم و مواد خطرناک‌تری به لبنیات اضافه می‌شود.

حداد خداپرست گفت: روغن کنجد، آفتابگردان و سویا مناسب سرخ کردن نیست، کره نیز نباید برای پیتزاها استفاده شود چون به عمل سرطان تبدیل می‌شود و روغن کنجد برای فرزندان، زنان باردار و شیرده و بیماران کلیوی اصلاً مناسب نیست.

وی تصریح کرد: طی تحقیقات علمی که در سه شهر اردبیل، ارومیه و تبریز انجام شد، اضافه شدن آب و مواد بسیار دیگری اثبات شد، این تغییرات در لبنیات سنتی باعث شده است ماهیت غذایی لبنیات در این آزمایش بعضاً تغییر کند.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه فردوسی در پایان تأکید کرد: عدم نظارت و آزمایش از لبنیات و درنتیجه استاندارد نبودن نتیجه نهایی این تحقیق علمی بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار