استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:نماز یک حصار و دژ امنیتی در مقابل فحشا و منکرات در جامعه است و زمانی که با خضوع و خشوع بجا آورده شود بدلیل ارتباط معنوی با خالق احساس قدرت بیشتری در افراد نسبت به مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه هستند، ایجاد می کند.
کد خبر: ۳۲۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 07 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز دوشنبه در دومین اجلاس استانی نماز در دانشگاه ایلام اظهار کرد: نگاهی به احادیث، روایات و آیات قرآنی نشان می دهد لازمه رسیدن به توسعه و پیشرفت در دنیا و سعادت و کمال در آخرت، برپایی نماز است.
 
وی افزود: نماز یک حصار و دژ امنیتی در مقابل فحشا و منکرات در جامعه است و زمانی که با خضوع و خشوع بجا آورده شود بدلیل ارتباط معنوی با خالق احساس قدرت بیشتری در افراد نسبت به مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه هستند، ایجاد می کند.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: مساجد بعنوان پایگاه نمازهای جماعات و جمعه مکان بسیار مناسبی برای همیاری و همکاری مردم هستند و این نقش آنها در جامعه باید پر رنگ تر شود.
 
مروارید یادآور شد: محوریت مساجد در مسائل دینی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین افراد جامعه می شود.
 
وی یادآور شد: اکنون وضعیت این استان در خصوص اقامه نماز در دانشگاه ها، مدارس و ادارات مناسب است و روز به روز نیز در حال گسترش و توسعه است.
 
وی اضافه کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اجبار افراد به اقامه نماز به هیچ عنوان صحیح نیست اما باید زمینه و امکانات لازم برای برپایی نماز در جامعه فراهم شود.
 
استاندار ایلام گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط اقامه نماز در دانشگاه ها، مدارس و ادارات فراهم نبود اما اکنون به برکت نظام اسلامی این شرایط در همه جا فراهم است.
 
رئیس دانشگاه ایلام نیز در این اجلاس با تاکید بر اینکه وجود آسیب های اجتماعی برای جامعه اسلامی دردناک است، افزود: جمع های مرتبط با نماز فرصت بسیار خوبی برای کمک به حل این آسیب ها، چاره جویی و تبیین مساله است.
 
محمد علی اکبری اظهار کرد: با تدبیر تمامی کسانی که دل در گرو اسلام دارند همه باید تلاش کنند آسیب های اجتماعی اثرهای مخرب کمتری در جامعه داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: در جاهایی افراد جامعه می توانند نظرات متفاوت از یکدیگر داشته باشند اما در جاهایی همه باید یکصدا برای سرافرازی دین اسلام و ایران تلاش کنیم و یکی از همان موارد مشترک برپایی نماز در جامعه است.
 
دومین اجلاس استانی نماز با عنوان تاثیر نماز در کاهش آسیب های اجتماعی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، معاون برنامه ریزی و ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز کشور، معاونان استاندار، فرمانداران، رئیس دانشگاه ایلام، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و دانشجویان برگزار شد.
 
در این اجلاس از طرف ستاد اقامه نماز کشور لوح تقدیر و انگشتر متبرک مقام معظم رهبری به حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام اهدا شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار