رکود چه بلایی بر سر اقتصاد آورده است؟
طبق بررسی‌ها، چک برگشتی و سفته بیشترین دلیل محکومیت‌های مالی در استان اردبیل است.
کد خبر: ۳۲۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 07 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، اقتصاد ایران در رکود به سر می برد و هر چند عدد تورم کم شده اما تغییری در سبد خانوارها و وضعیت معیشتی مردم ایجاد نشده است تا مردمی که در انتظار بهبود اوضاع اقتصادی بعد از اجرایی شدن برجام بودند، کم کم بی اعتمادی به برجام را آغاز کنند و از وعده های دولت یازدهم نا امید شوند.

این در حالی است که دولت تدبیر که با شعار شفافیت آماری به کارزار انتخابات یازدهم آمد، بسیاری از آمارهای اقتصادی مانند آمار چک برگشتی ورشد اقتصادی  را محرمانه کرد. آماری که نشانه بهبود یا بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور هستند.

در واقع می توان گفت هر چه عدد رشد اقتصادی بیشتر باشد، وضعیت تولید و صنعت کشور بهبود یافته است و هر چه آمار چک برگشتی کمتر باشد، یعنی رونق به بازارهای اقتصادی بازگشته و سرمایه داران به بازار اعتماد می کنند.

این در حالی است که از اوایل سال 94 آمار چک های برگشتی از سایت بانک مرکزی حذف شده است و این در حالی است که دولت حسن روحانی با وعده شفافیت آماری روی کار آمد. دولت یازدهمی ها همواره دولت محمود احمدی نژاد را به دلیل آنچه که "شفافیت نبودن آمار اقتصادی" می نامیدند، نقد می کردند اما در اقدامی مشابه، ماه ها بود که  نسبت به حذف آمار چک‌های برگشتی از گزارش‌های ماهانه خود اقدام کرده اند.

به گزارش تابناک اردبیل، محمدباقر حاجی لر مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد چک برگشتی و سفته بیشترین دلیل محکومیت‌های مالی در استان است.

وی در حال حاضر ۳۸۱ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲۸۵ زندانی محکومیت مالی دارند.

به گفته وی متأسفانه در بین زندانیان افراد آبرومندی وجود دارند که به دلیل نوسانات اقتصادی و چک برگشتی زندانی شده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار