پزشك اطفال گفت: اغلب كودكان در خوردن غذا الگوپذیر والدین خود هستند و اگر پدر و مادر صبحانه مرتب نخورند و یا ترك خوردن كنند كودكان نیز از والدین خود الگو برداری می كنند و این عادت نادرست در دراز مدت منجر به بیماری های سوء تغذیه و پوكی استخوان می شود.
کد خبر: ۳۲۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 06 November 2016

سعیده میری افزود: خوردن صبحانه در افزایش یادگیری و خلاقیت كودكان تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: توجه به تغذیه كودكان یك اصل مهم در زندگی است و تغذیه درست كودك از همان بدو تولد می تواند جلوی بسیاری از بروز اختلالات ذهنی و روانی كودكان را در سن بزرگسالی از بین ببرد.

وی افزود: در غذا دادن به كودكان باید اصولی را رعایت كرد و برنامه های خاصی را تدوین و اجرا كرد به گونه ای كه رعایت تنوع غذایی سالم و مقوی برای كودك بسیار موثر خواهد بود.

به گفته وی در صورتی كه كودكان به غذا خوردن بی اشتهایی از خود نشان می دهند سعی شود برای تشویق آنها به خوردن از غذای مورد علاقه آنها استفاده كنیم.

وی اظهار داشت: كودك را می توان از طریق توجه و محبت بیشتر و همچنین با تغییر در تركیب و مزه غذا به خوردن تشویق نماییم.

میری در ادامه خاطرنشان كرد: با اجرای برنامه های آموزشی از طریق صدا و سیما و رسانه های مرتبط می توان والدین را از نحوه تغذیه كودك كه امری بسیار حیاتی است آشنا كرد.

وی در پایان گفت: والدین باید به صبحانه فرزندان خود بیش از دیگر وعده های غذایی دقت كنند و با تواناتر شدن كودك اجازه خوردن را با نظارت پدر و مادر به كودك بدهیم كه این امر نیز در تغذیه كودكان بسیار حائز اهمیت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار