استاندار در گفتگو با معاون وزیر علوم:
استاندار خراسان شمالی در دیدار و گفتگو با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شناسایی مسایل و ارایه راهکارهای اتاق های فکر باید مطابق با نیاز جامعه و فضای اجرایی کشور و استان ها باشد تا قابلیت اجرا داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 03 November 2016
به گزارش خبرنگار تابناک خراسان شمالی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استانداری خراسان شمالی با استاندار دیدار و پیرامون ساختار و برنامه های اتاق فکر این استان با وی گفتگو کرد.
محمد رضا صالحی در این دیدار با استقبال و ابراز خوشحالی از راه اندازی اتاق های فکر در کشور، بر قابلیت اجرایی بودن راهکارهای آن ها تاکید کرد و گفت: اتاق فکر در بررسی مسایل و ارایه راهکارها باید نظرات دستگاه های اجرایی را نیز دریافت و در راهکارها لحاظ کند.
وی افزود: اتاق فکر همچنین باید در هدف گذاری ها، وضعیت برنامه آمایش استان را نیز در نظر بگیرد و بررسی مسایل و راهکارها را مطابق با برنامه های آمایش سرزمین انجام دهد.
استاندار رفع همه مسایل و مشکلات کشور از جمله بیکاری را نیازمند ایده ها و نقطه نظرات نخبگان علمی وزارت علوم و نخبگان بخش های خصوصی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر نتوانیم جاذبه لازم را میان محیط های علمی و مسایل کشور بوجود آوریم، نخبگان علمی و دانشگاهی در رفع مشکلات فضای اجرایی تاثیر چندانی نخواهند داشت.
صالحی با بیان اینکه هدایت جامعه به سمت تغییر در همه جا به عهده نخبگان است، ابراز امیدواری کرد که اتاق های فکر بتوانند این نقش را به خوبی در کشور ایفا کنند و تحول و تغییر ساختاری در رفع مشکلات اجرایی را با کمترین چالش مدیریت کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار جامعه ایران را در حال تجربه تحولات مهم و پنهانی عنوان کرد که نیازمند مدیریت علمی و دقیقی از سوی نخبگان کشور است.
سید ضیاء هاشمی در اینباره اظهار داشت: سرعت تحولات اجتماعی و سیاسی در جامعه ما بسیار بالا است و اگر این تحولات به خوبی مدیریت نشود کشور را دچار چالش بزرگی خواهد کرد.
وی جایگاه علم و الگوی مدیریت در ایران را در حال تغییرات اساسی عنوان کرد و گفت: شکاف فرهنگی و فکری عمیقی در جامعه ما در حال ایجاد است که باید با برقراری پیوند مناسب جامعه با نخبگان، از ایجاد و رشد این شکاف جلوگیری شود و خوشبختانه ساختار رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که ظرفیت گذر از این تحولات و شکاف را دارد.
هاشمی راه اندازی اتاق های فکر در کشور و استان ها را فرصت مناسبی برای مدیریت این تحولات عنوان کرد و اذعان داشت: در این اتاق ها پیوند میان نخبگان علمی و دانشگاهی و نخبگان اجرایی کشور برقرار شده است و سوالات و ابهامات مشخص فضای اجرایی را می توان در این اتاق ها بررسی و رفع کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار