نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: واگذاری کارخانه ماشین سازی به شستا تا دو ماه دیگر قطعی می‌شود.
کد خبر: ۳۲۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ 31 October 2016
شهاب الدین بیمقدار در گقت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آقای فرهنگی، به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان، نامه‌ای مبنی بر موافقت نمایندگان استان با واگذاری کارخانه ماشین سازی به شستا به آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ارسال کرده است.

وی افزود: آقای جهانگیری هم به دو وزارتخانه‌ی اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داده تا در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام دهند تا طرح انتقال ماشین سازی تبریز به شستا در جلسه هیأت دولت مطرح شود.

بیمقدار خاطرنشان کرد: نمایندگان استان موافق این انتقال هستند؛ چرا که واگذاری ماشین سازی به شستا به نفع این کارخانه است و امیدوارم در آینده ماشین سازی به یک هولدینگ بزرگ تبدیل شده و مشکلاتش مرتفع شود.

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین، اظهار کرد: این فراکسیون با حضور 100 نماینده مجلس تشکیل شد و مسعود پزشکیان به عنوان رئیس فراکسیون، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه و رضا کریمی نماینده اردبیل به عنوان نواب رئیس، محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا و بنده (بیمقدار) به عنوان دبیران و زهرا ساعی نماینده مردم تبریز به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فراکسیون مناطق ترک نشین یکی از فراکسیون های قدرتمند مجلس است، خاطرنشان کرد: مشکلات و مطالبات مردم ترک نشین در این فراکسیون بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: پیش از این نمایندگان مناطق ترک نشین با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار اجرای اصل 15 قانون اساسی و تدرس زبان ترکی در مدارس مناطق ترک نشین شده بودند که بر اساس پیگیری‌ها، رئیس جمهور، مرکز پژوهش‌های دولت را موظف کرده است تا در این خصوص مطالعات و بررسی‌های لازم را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :