کد خبر: ۳۲۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 31 October 2016
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از انجام جراحی قلب کودکان در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج ظرف سه تا 6 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین دلیل مرگ و میر در استان است و به همین منظور از سه سال پیش راه‌اندازی این بخش در دستور کار هیات رئیسه دانشگاه قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با حمایت استاندار و نماینده ولی فقیه استارت احداث زیرساخت‌های این بخش در استان زده و ساختمان این بخش تعویض شد، همچنین رایزنی‌ها با وزارت بهداشت برای تامین اعتبار انجام شد.

وی با بیان اینکه 98تا 99 درصد منابع احداث مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج از بودجه وزارت بهداشت تامین شد، افزود: تجهیزات بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی از مدرنترین و مطابق با استاندارد روز دنیا است.

یزدان‌پناه به انجام نخستین عمل جراحی قلب در استان اشاره کرد و گفت: تیم جراحی قلب مجربی از بیمارستان نمازی شیراز این عمل موفق را در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج انجام دادند که انجام این عمل موفقیت بزرگی برای حوزه درمان استان به شمار می‌رود.

این مسؤول بیان کرد: یکی از پزشکان جراح این تیم 12 سال سابقه کار با 5 هزار مورد جراحی قلب و پزشک دیگری 20 سال سابقه جراحی با بیش از 7هزار مورد عمل جراحی دارد و تیم از حیث سابقه تیم مجربی بود، ضمن اینکه 18 نفر از پزشکان قلب و عروق استان برای آموزش به بیمارستان‌های شیراز و بندرعباس اعزام شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعرفه جراحی قلب در استان گفت: هزینه جراحی قلب در سایر استان‌ها 15 میلیون تومان است اما در استان نصف قیمت بوده و تعرفه جراحی قلب 6 میلیون است که در صورتی که فرد دارای دفترچه روستایی باشد 3 درصد و اگر دفترچه شهری داشته باشد 6 درصد تعرفه را پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه عمل جراحی قلب در روزهای پنجشنبه و جمعه صورت می‌گیرد بیان کرد: ظرف سه تا 6 ماه آینده جراحی قلب کودکان در بخش قلب بیمارستان امام سجاد (ع) انجام می‌شود.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب متخصصان جدید از توزیع 2 هزار پزشک متخصص در کشور خبر داد و گفت: 50 پزشک متخصص، 4 پزشک فوق تخصص و 8 پزشک متخصص دندانپزشک سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است که ظرف هفته آینده با برگزاری مراسمی این پزشکان در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان توزیع می‌شود که با رفع کمبودهای سال گذشته شاهد ارائه خدمات مطلوب درمانی در استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر 100 هزار نفر 30 پزشک متخصص وجود دارد که با جذب متخصصان جدید این آمار به 37 پزشک در هر یکصد هزار نفر افزایش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار