تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد
تابناک: معاون سواد‌‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: افراد فاقد سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان که تا پایان سال جاری نسبت به با‌سواد کردن خود اقدام کنند، یک سری مشوق‌هایی نسبت به این افراد اعمال می‌شود.
کد خبر: ۳۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 06 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد براتی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران افراد بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال باید تا پایان سال جاری نسبت به با‌سواد شدن خود اقدام کنند، اظهار کرد: براساس این مصوبه در صورتی که افراد فاقد سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال نسبت به با‌سواد کردن خود اقدام نکنند، یک سری محدودیت‌هایی باید نسبت به آنها اعمال شود.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس این مصوبه افراد فاقد سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال که تا پایان سال جاری نسبت به با‌سواد کردن خود اقدام کنند، یک سری مشوق‌هایی نسبت به این افراد اعمال می‌شود.

معاون سواد‌‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای این افراد تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شده افراد فاقد سوادی که در سال جاری در کلاس‌های سواد‌آموزی شرکت کنند و پس از پایان آموزش موفق به اخذ قبولی در دوره سواد‌آموزی شوند، 20 درصد از مبلغ هزینه تمام شده آموزش معادل 200 هزار تومان به صورت پاداش در اختیار آموزش‌گیرنده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین افراد بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال که بتوانند به صورت خود‌آموز نسبت به فرا‌گیری سواد اقدام کنند، معاونت سواد‌آموزی استان باید پس از قبولی آنها در دوره‌های سواد‌آموزی تمام مبلغ سرانه سواد‌آموزی معادل 720 هزار تومان را به عنوان مشوق و پاداش در اختیار این افراد قرار بدهد.

براتی با بیان اینکه همچنین در پایان سال جاری با افراد فاقد سواد که نسبت به سواد‌آموزی خود اقدام نکنند، با یکی از روش‌های مورد نظر برخورد می‌شود، تاکید کرد: راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مکلف است از اعطای گواهینامه یا تمدید گواهینامه افراد فاقد سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال که نسبت به با‌سواد کردن خود اقدام نمی‌کنند، استنکاف کند.

وی با اشاره به اینکه افراد فاقد سواد باید تا پایان سال جاری نسبت به با‌سواد شدن خود اقدام کنند، افزود: چرا که اعطا یا تمدید گواهینامه این افراد منوط به با‌سواد شدن آنها است.

معاون سواد‌‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همچنین شورای اصناف مکلف است از تمدید یا صدور پروانه کسب و کار نسبت به افراد فاقد سواد استنکاف کند و این افراد را راهنمایی کند تا نسبت به با‌سواد کردن خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز خدمات خود را به افراد با‌سواد زیر پوشش خود ارائه بدهند و این ادارات از ارائه خدمات به افراد فاقد سواد که تا پایان سال جاری نسبت به با‌سواد کردن خود اقدام نکنند، منع شده‌اند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار