کد خبر: ۳۱۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 29 October 2016


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز نحوه شناسایی و توقیف چهار محموله بزرگ قاچاق کالا در این استان را تشریح کرد.

علی‌اکبر مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: به فضل الهی و با تیزهوشی و هوشیاری ماموران نهادهای نظارتی، اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی و همکاری خوب و گسترده مردم و دستگاه‌های مسؤول، طی چند روز گذشته شاهد شناسایی و کشف دو محموله بزرگ قاچاق کالا در استان البرز شدیم که ارزش این محموله‌ها بیش از هفت میلیارد ریال می‌شود.

وی افزود: از دلایل شناسایی و کشف این پرونده‌ها، هوشیاری ماموران دستگاه‌های مختلف و همچنین اجرای طرح‌های گسترده مقابله با قاچاق کالا است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز تصریح کرد: اگر ما بخواهیم در برابر ورود غیرمجاز و غیرقانونی کالا به کشور و توزیع آنها در داخل بی‌تفاوت باشیم، به طور قطع در سال اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور و تولیدکننده داخلی آسیب جدی متحمل شده و در نهایت این مردم هستند که متضرر می‌شوند.

مختاری در ادامه به تشریح پرونده‌های فوق پرداخت و گفت: پرونده نخست مربوط به اقدامات غیرمجاز افرادی است که اقدام به ورود غیرقانونی و غیرمجاز دو محموله بزرگ کالای برقی (سشوار) کرده و قصد داشت این دو محموله را در بازار استان‌های البرز و تهران توزیع کنند.

وی بیان داشت: گزارش‌های مردمی در این زمینه داشتیم و مطلع شدیم که این متهمان حجم زیادی از کالای برقی فوق را در قالب دو محموله بزرگ بارگیری کرده و در مدارک نیز نام کالا را وسائل تزئینی و آرایشی موی سر زنانه (گل‌سر) عنوان کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز افزود: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله ماموران دستگاه‌های مسؤول وارد عمل شده و با استقرار در محورهای مواصلاتی استان البرز دو محموله فوق را کشف و ضبط کردند.

مختاری ادامه داد: در این دو محموله حدود یک هزار کارتن سشوار با وزن بیش از 830 کیلوگرم کشف شد که بر اساس اعلام نظر کارشناسان ارزش آن بیش از یک میلیارد ریال تخمین زده می‌َشود.

وی اظهار داشت: محموله بعدی مربوط به شناسایی و کشف باندهای قاچاق سیگار در استان البرز است که خوشبختانه پرونده‌های فوق با موفقیت بررسی و به نتیجه رسید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از مراجع صلاحیت‌دار، مطلع شدیم که دو قاچاقچی‌ اقدام به بارگیری دو محموله بزرگ سیگار قاچاق در استان‌های غربی کشور کرده و قصد دارند با ورود این کالاهای قاچاق به بازار استان البرز، سیگارهایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است را در البرز توزیع کنند.

مختاری تصریح کرد: از این دو متهم در مجموع 116 هزار پاکت سیگار و مقادیری بسته توتون خارجی و قاچاق کشف و ضبط شده است که ارزش ریالی این دو محموله بیش از شش میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به آسیب‌های جبران ناپذیری که قاچاق کالا به اقتصاد ملی و تولیدات داخلی وارد می‌کند، به طور قطع برخورد با قاچاقچیان به صورت قاطع، سریع و قانونی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار