دیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه با ورود هر هفت گردشگر یک شغل می‌توان ایجاد کرد، گفت: توسعه مناسبات با دیگر کشورها، یکی از راه‌های جذب گردشگران خارجی است.
کد خبر: ۳۱۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 29 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، علی باقر نعمتی زرگران در مراسم اختتامیه "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" با رویکرد آئین‌های مذهبی و سفره‌های نذری که در هتل میثاق مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ایران 10 درصد جاذبه‌های گردشگری جهان را در اختیار دارد و می‌توان با افزایش ورود گردشگران خارجی به رونق اقتصاد و اشتغال کمک کرد.

وی با بیان اینکه با ورود هر هفت گردشگر یک شغل می‌توان ایجاد کرد، افزود: توسعه مناسبات با دیگر کشورها، یکی از راه‌های جذب گردشگران خارجی است.

نعمتی تصریح کرد: جایگاه فرهنگی خراسان به عنوان دروازه شرقی فلات بزرگ ایران با هیچ جا قابل مقایسه نیست و سفره ایرانی مفهومی فرهنگی دارد و ریشه در اعتقادات و باورهای مردم دارد و از جهت اقتصادی نیز دارای ظرفیت بزرگی است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی تلاش دارد از غنای عظیم سفره ایرانی و سابقه فرهنگ غذایی ایران به عنوان جاذبه گردشگری استفاده کند.

رویداد "فرهنگی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان پنجم تا هفتم آبان ماه در هتل میثاق مشهد برگزار شد و در پایان این جشنواره نیز آشپزها و رستورانهای برتر تقدیر شدند و همچنین بهترین غذا، دسر، نوشیدنی و پیش غذای هر استان انتخاب شد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: گردشگری ، توریست ، مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار