مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی اعلام کرد
به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، ب، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی، درکنفرانس خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار مرگ براثر نزاع در این استان خاطرنشان کرد: آمار فوت براثر نزاع در این استان برای یک استان فرهنگی شاخص خوبی نیست، در سال1393، 35 هزار و 85 نفر از طریق نزاع به پزشکی قانون مراجعه کردند.
کد خبر: ۳۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 06 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، بهرام صمدی راد، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی، درکنفرانس  خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار مرگ براثر نزاع در این استان خاطرنشان کرد: آمار فوت براثر نزاع در این استان برای یک استان فرهنگی شاخص خوبی نیست، در سال 1393، 35 هزار و 85 نفر از طریق نزاع به پزشکی قانون مراجعه کردند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته حدود 2 درصد افزایش را نشان می دهد و از نظر فراوانی نیز استان آذربایجان شرقی بعد از استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رده چهارم قرار دارد.

صمدی راد با بیان این که استان آذربایجانشرقی رتبه چهارم کشور در آمار فوت ناشی از مصرف مواد مخدر را داراست، تصریح کرد: در سال گذشته 102 نفر در استان به علت مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که از این تعداد 98 نفر مرد و 4 نفر زن بودند که در مقایسه با سال 92 افزایش 7درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی اذعان داشت:در طول سال گذشته 45 فوت ناشی از خفگی بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن را در استان شاهد بودیم که از این تعداد 14 نفر زن و 31 نفر مرد بودند.

افزایش هفت دهم درصدی مرگ حوادث رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تعداد مراجعه مصدومین براثر حوادث رانندگی به پزشکی قانونی گفت: در سال گذشته، 14 هزار و 752 نفر به علت حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که افزایش هفت دهم درصدی را نسبت به سال ماقبل خود نشان می دهد.

صمدی راد با بیان اینکه 16هزار و 872 نفر در کل کشور براثر حوادث رانندگی کشته شدند، ابراز داشت: استان های فارس، تهران، خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان پرحادثه خیزترین استان های کشور هستند.

وی با مقایسه میزان متوفیان براثر رانندگی در یک دهه اخیر تصریح کرد: تعداد متوفیان از سال 1380 تا 1385، سیر صعودی دارد اما از سال 1385 به بعد سیر نزولی دیده می شود به طوری که در سال 1380 تعداد 19هزار و 727 نفر براثر حوادث رانندگی فوت شدند که این آمار در سال 1393 به 16 هزار و 882 نفر کاهش پیدا کرده است.

تعداد متوفیان متاهل بیشتر از مجرد

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به آمار مرگ های ایام نوروز اظهار داشت: تعداد متوفیان در ایام نوروز امسال 39 نفر بود که هشت مورد در حوزه درون شهری و 26 مورد در حوزه برون شهریب و 5 مورد در جاده های روستایی بود که در مقایسه با نوروز سال 1393 که 43 مورد بود کاهش هفت درصدی را نشان می دهد.

صمدی راد تاکید کرد: بیشترین حوادث رانندگی استان آذربایجان شرقی در جاده های بستان آباد، بناب و شبستر رخ داده است.

وی با بیان درصد متوفیان متاهل و مجرد این استان عنوان کرد: 21 درصد تعداد متوفیان بالای 18 سال در سال 1393 در این استان، مجرد و 79 درصد متاهل بودند، 42 درصد فوت شدگان نیز بین 21 تا 40 سال سن داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: 41 درصد فوت شدگان در اثر حوادث رانندگی، راننده بودند،همچنین 36درصد سرنشین و 21 درصد عابرین پیاده بودند.

صمدی راد ادامه داد: 23 درصد تصادفات در درون شهر اتفاق افتاده که 56 درصد این آمار متعلق به شهر تبریز است.

وی تاکید کرد: بیشترین وسیله مورد استفاده افراد متوفی در صحنه تصادف، ماشین سواری بود که آمار 60 درصد را به خود اختصاص داده است، موتورسیکلت با 22 درصد و وانت بار با 14 درصد رده های دیگر را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی عنوان کرد: 57 درصد فوت شدگان براثر حوادث رانندگی در صحنه فوت کردند، 37 درصد در بین بیمارستان و 9 درصد در راه انتقال به بیمارستان.

مرگ 49 نفر در حوادث کار

صمدی راد در بخش دیگری به آمار حوادث کار اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، هزار و 387 نفر در حین کار دچار حادثه شدند که 49 نفر براثر این اتفاق دچار مرگ شدند، در سال 1392 این رقم 82 نفر بود که کاهش 67 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: 41 درصد فوت های ناشی از حوادث کار براثر سقوط از بلندی است که به علت عدم رعایت نکات ایمنی و نبستن کمربند رخ می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :