کد خبر: ۳۱۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 18 October 2016


مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: برای نوسازی و بهسازی جاده چالوس، روزانه 500 تن آسفالت مصرف می‌شود.

ابوالفضل باقرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: محور کرج – چالوس یکی از محورهای اصلی کشور به شمار می‌آید، چرا که این جاده از طریق آزادراه تهران – کرج، پایتخت را به استان‌های شمالی کشور متصل می‌کند.

وی افزود: به همین دلیل جاده چالوس در حقیقت شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین جاده کشور به شمار می‌آید و پلیس راه در روزهای تعطیل برای کنترل و تخلیه بار ترافیکی مجبور به یک طرفه کردن این محور می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: همچنین این جاده از یک سو جزو زیباترین جاده‌های دنیا به شمار آمده و از سوی دیگر یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور و استان البرز است.

باقرنیا گفت: بنابراین با توجه به حجم بالای تردد خودروها در این محور و حجم زیاد حضور مسافران در جاده چالوس، باید این جاده به طور مداوم ایمن‌سازی شده و آسفالت آن بهسازی و نوسازی شود.

وی بیان داشت: در این راستا طرح عمرانی اصلاح جاده چالوس در کنار ایمن‌سازی و اصلاح هندسی این محور در دستور کار قرار گرفت و در ماه‌های اخیر طرح فوق با جدیت اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: در حال حاضر تنها روزهای تعطیل و پنجشنبه و جمعه آخر هر هفته، عملیات عمرانی نوسازی و بهسازی جاده چالوس انجام نمی‌شود و در روزهای دیگر به طور مرتب پروژه فوق در دست اجرا است.

باقرنیا در پاسخ به این پرسش که پیشرفت فیزیکی طرح را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: با توجه به اعتبارات و بودجه‌هایی که در اختیار داریم، کار به نحو خوبی انجام شده و رضایت‌مندی لازم وجود دارد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت کار بسیار سخت و سنگینی را انجام می‌دهیم و تنها به عنوان نمونه باید گفت که روزانه حدود 500 تن آسفالت برای بهسازی و نوسازی آسفالت این جاده مصرف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه بخش مهمی از جاده چالوس در حوزه استان البرز قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در حدود 35 کیلومتر از محدوده استان البرز اجرا شده و تلاش می‌کنیم تا تابستان سال 96 نیز 37 کیلومتر باقی‌مانده را طبق زمان‌بندی تعیین شده، به اتمام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار