مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: طرح پژوهشی اولین پروژه گردشگری با هزینه ای بالغ بر 2میلیارد و 800 میلیون ریال توسط این شرکت در بافق انجام شده است.
کد خبر: ۳۱۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 16 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد جواد عسکری  ساخت هتل نیکان این شهر به عنوان اولین گام گردشگری را یاد آور شد و اظهار داشت: این هتل که از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق ساخته شده پذیرای تور های گردشگری است و در روز چند تور در همین هتل اقامت دارد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق رونق صنعت گردشگری را یکی از محورهای سند چشم انداز توسعه این شهرستان در افق 1404 عنوان کرد و گفت: فرصت های مهمی برای سرمایه گذاری در این صنعت وجود دارد که قرار گرفتن بر سر چهار راه ریلی کشور یکی از این مزایاست.
وی با بیان اینکه فرصت های پیش آمده سرمایه گذاری در منطقه باید عملی شود اظهار کرد: اولین گام در این راستا و پیشرفت هر منطقه تغییر افکار و آموزش نیروی انسانی است.
عسکری افزود: شرکت سنگ آهن بافق در طول چهار سال گذشته در بحث آموزش و پرورش سرمایه گذاری خوبی را انجام داده است و امروز ثمر برگزاری کلاس های کنکور در نتایج آزمون سراسری مشهود است.
این مسوول معدنی، توجه به بهداشت را دومین گام برای توسعه و عملی نمودن فرصت های سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: سرمایه گذار برای اینکه بخواهد سرمایه خود را در منطقه ای هزینه کند جوانب بسیاری را مد نظر می گیرد.
عسکری ادامه داد: تامین زیر ساخت اعم از مبلمان شهری و از همه مهمتر امنیت سرمایه، از مواردی است که برای جذب سرمایه گذار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
عسکری امنیت را مهمترین ضمانت برای جذب سرمایه گذار خواند و افزود در تکاپو هستیم با یاری دولت مردان و شرکت ایمیدرو ذخیره ی معدنی شهرستان بافق را افزایش دهیم تا اشتغال پنجهزار 640 نفر نیروی موجود تضمین شود.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران همچنین راه اندازی محور بافق – خرانق را یادآور شد و گفت: این محور می تواند بافق را به شهرهای شمالی کشور در فواصل زمانی کوتاهتر متصل کند.
وی با بیان اینکه در برخی موارد تبلیغ بیش از حد باعث عدم پیشرفت می شود خاطر نشان کرد: بافق یک دولت کوچک است و باید با همفکری و همکاری و همصدایی گامهای بلندی برای توسعه آن برداشت.
وی ارایه خدمات شهری را از سوی شرکت سنگ آهن یاد آور شد و تصریح کرد: برخی کمک این شرکت را یک وظیفه می دانند و زمانی که وجه خود را دریافت کردند دیدگاهشان نسبت به این شرکت عوض می شود و گاهی منتقد می شوند.
شرکت سنگ آهن با ذخیره 1.7 میلیارد تن مواد معدنی، استخراج آن از دهه اول سال 50 خورشیدی آغاز شد و به عنوان بزرگترین تولید کننده سنگ آهن کشور محسوب می شود.
محصولات این شرکت به خوزستان به ویژه فولاد مبارکه اصفهان ارسال و مازاد مصرف داخلی به مقصد چین و پاکستان صادر می شود.
هم اینک به خاطر کاهش قیمت جهانی آهن و سنگ آهن این شرکت با مشکلات اقتصادی روبرو شده که در تلاش است با همکاری وزرارت صنعت و شرکت ایمیدرو کارکنان و وضع موجود را حفظ کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار