استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان:
به گزارش تابناک تبریز،اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ضمن تسلیت محرم حسینی (ع) بیان کرد:طرح تفویض اختیار به مدیریت استان ها از سال 94 آغاز شد و برخی اختیارات به مدیران استان ها داده شده و این فرصتی مناسب برای ارتقا استان ها است.
کد خبر: ۳۱۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 15 October 2016

به گزارش تابناک تبریز،اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ضمن تسلیت محرم حسینی (ع) بیان کرد:طرح تفویض اختیار به مدیریت استان ها از سال  94 آغاز شد و برخی اختیارات به مدیران استان ها داده شده و این فرصتی مناسب برای ارتقا استان ها است.

وی در ای زمینه افزود:با اجرای این طرح کارها به دور ازمشکلات موجود در بوروکراسی اداری و وقت کشی های  قبل ازتفویض،آسان وسریع انجام می شود.

استاندار  با بیان اینکه این تفویض اختیار در برخی وزارتخانه‌ها انجام گرفت افزود، بیشترین تفویض اختیار در وزارت جهادوکشاورزی انجام شده است،وی  یکی ازمهمترین مسائل تفویض شده در جهاد و کشاورزی را صدورمجوز دام مازاد برنیاز به خارج کشور دانست.

وی ادامه داد: البته باید میزان مشخصی گندم وارد شود، ما گندم را از کشاورزان به قیمت 1250 تومان می‌خریم و حاضریم آن را به قیمت جهانی یعنی 900 تومان در اختیار کارخانجات قرار دهیم به شرطی که تبدیل به آرد و صادر شود.

ولی برخی از وزرا با توجه به اینکه در برابر مجلس پاسخگو بودند نسبت به تفویض یک سری اختیارات مقاومت کردند، افزود: یکی از راه‌های تسریع تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح‌های مربوطه افزایش اختیارات مدیران استانی است.


وی با بیان اینکه یکی از اختیارات تفویضی وزارت اقتصادی و دارایی بخشودگی جرائم بود که امتیاز بزرگی است که در اختیار مدیرکل امور مالیاتی قرار گرفت، اضافه کرد: با این تفویض اختیار بخش عمده‌ای از مشکلات مودیان مالیاتی که توان پرداخت نقدی جریمه را نداشتند، مرتفع می‌شود و مودیان باید حداکثر بهره را از این امکان ببرند که لازمه آن اطلاع رسانی است.

 جبارزاده درپایان سخنان خود اظهارداشت،درسرشماری اینترنتی تابه این لحظه رتبه ی استان غیر قابل قبول است ومدیران رامکلف به آن کرد که درصدد بهبود این نتیجه ازهیچ تلاشی دریغ نشود و درصورت رسیدن به رتبه ی پنجم 20هدیه به فرمانداران و5هدیه به کارخانجات اهدا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار