شبکه دامپزشکی قوچان از خدمت رسانی رایگان دامپزشکی قوچان به عشایر تا پایان فصل کوچ در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 05 May 2015
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: عشایر به مردمانی گفته می‌شود که عموما زندگی خود را از دامداری اداره می‌کنند و به همین دلیل معمولاً هر سال از ییلاق به قشلاق و بالعکس کوچ می‌کنند.

عشایر به طور سنتی دارای اقامتگاه ثابتی نیستند و نوع مسکن آنان به گونه‌ای است که امکان جمع آوری و نصب مجدد آن وجود دارد.

علیرضا قدرتی افزود: با توجه به اهمیت این قشر در تامین بخشی از نیاز جامعه، این شبکه با ورود هر ساله عشایر یکسری تمهیدات و برنامه های خاص را برای ارائه خدمات رسانی در نظر می گیرد، در همین راستا در سال جاری در برنامه های خود مانند سال های قبل خدماتی از جمله واکسیناسیون دام ها، خونگیری در صورت نیاز، واکسیناسیون بر علیه هاری، درمان دام های بیمار، حمام ضد انگل های خارجی و سمپاشی اماکن دامی و بدن دام و توزیع دارو و مکمل های دارویی و همچنین توزیع سم یارانه ای و... را در نظر داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 59 هزار راس دام های عشایر علیه بیماری شاربن (سیاه زخم) و 59 هزار راس علیه بیماری آبله واکسینه شدند و امسال نیز همانند سال گذشته اقدامات لازم در این زمینه با پیگیری و جدیت بیشتر در حال اجرا می باشد.

علیرضا قدرتی خوراندن شربت و توزیع دارو و سم پاشی بدن دام و برنامه های آموزشی ترویجی را از دیگر اقدامات این شبکه در سال گذشته معرفی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار