معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز به کار «نمایشگاه توانمندی‌های صنایع غذایی» از امروز تا 26 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان بوستان شاهد به مناسبت هفته غذا خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 15 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،امید عبدی امروز با اشاره به آغاز هفته غذا از 24 تا 30 مهرماه، اظهار داشت: شعار ملی این هفته " اصلاح الگوی مصرف در راستای ارتقا سلامت جامعه"  است تا به سمت الگوی اصلاح تغذیه حرکت کنیم، چرا که 76 درصد بیماری‌های کشور مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است که تغذیه نقش اصلی در ایجاد آن دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد صنایع غذایی استان نشانگر رنگی تغذیه‌ای برروی آن‌ها درج شده است، گفت: با درج نشانگر رنگی برای محصولات تولیدی غذایی و آشامیدنی مصرف کننده می‌تواند محتوای انرژی، قند، چربی و... با رنگ‌های قرمز، زرد و سبز تشخیص دهد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به برچسب اصالت و سلامت کالا نیز اشاره و بیان کرد: کالایی که از گمرک ترخیص می‌شود باید کد رهگیری 12 رقمی داشته باشد که با پیامک آن از اصالت کالا آگاهی کسب می‌شود.

وی نیز به برگزاری نمایشگاه "توانمندی‌های صنایع غذایی استان" از صبح امروز تا 26 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان پارک شاهد اشاره کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه 56 غرفه به عرضه محصولات غذایی استان می‌پردازند و علاوه بر شرکت‌های تولید و صنایع غذایی، برخی ادار‌‌ه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، شیلات و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز حضور دارند.

عبدی از تقدیر از تولیدکنندگان برتر و همچنین کسانی که توانسته‌اند غذای مفید، سودمند و سالم در این نمایشگاه عرضه کنند خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و 15 تا 19 بعدازظهر از این نمایشگاه دیدن کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان از خانواده‌ها خواست با اصلاح الگوی تغذیه از مهدکودک تا دبستان غذای سالم و فرا‌سودمند را روی سفره بگذارند و افزود: از مصرف غذای فست‌فود باید فاصله گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار