نایب رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برای گفتگو و همکاری (نهاد وابسته به سازمان همکاری اسلامی) با بیان اینکه در سال آینده میلادی سه شهر به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شده‌اند اظهار کرد: قرار است از ابتدای سال 2017 تا ابتدای سال 2018 شهرهای شیراز (ایران)، پوتراجایا (مالزی) و فاس (مراکش) به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام فعالیت کنند.
کد خبر: ۳۱۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 14 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:یاسر سلیمی  افزود: پس از انتخاب استانبول به عنوان نخستین پایتخت جوانان جهان اسلام با اجماع هیاتهای شرکت کننده در دومین اجلاس عمومی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برای گفتگو و همکاری در اکتبر 2014، قرار شد سازمان همکاری‌ اسلامی نیز انتخاب این شهرها را برای سال‌های بعد تایید کند. این سازمان پیشنهاد داد هر سال سه شهر به عنوان پایتخت‌ جوانان جهان اسلام انتخاب شود.

وی در ادامه گفت: شهرهای پوتراجایا - پایتخت اداری مالزی، شیراز از ایران، فاس از مراکش و باندونگ اندونزی برای کسب عنوان پایتخت‌ جوانان جهان اسلام نامزد شدند.ابتدا قرار شد تنها شهرهای پوتراجایا و شیراز به عنوان دومین پایتخت‌ جوانان جهان اسلام معرفی شوند اما تا 20 سپتامبر 2016 هیات مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برای گفتگو و همکاری تنها توانست از شهر شیراز بازدید کند که با اعتراض سایر شهرها، قرار شد نظر نهایی در زمینه انتخاب دومین پایتخت‌ جوانان جهان اسلام در سومین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری اسلامی اتخاذ شود و در نهایت شهر فاس نیز به شهرهای پوتراجایا و شیراز اضافه شد.

نایب رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برای گفتگو و همکاری درباره زمان آغاز فعالیت دومین پایتخت‌ جوانان جهان اسلام اظهارکرد: ابتدا پیشنهاد شد برنامه از ابتدای هرسال هجری قمری آغاز شود اما با توجه به اینکه ماه محرم اولین ماه قمری است و برگزاری مراسم خاص در این ایام در کشورهای شیعه با محدودیتهایی مواجه می‌شود، لذا قرار شد مبداء شروع  فعالیت پایتخت‌ جوانان جهان اسلام ابتدای هرسال میلادی باشد.

وی با بیان اینکه هر سه شهر باید نقشه راه فعالیتهای خود را به مجمع جوانان کنفرانس اسلامی ارائه دهند، اظهار کرد: این نقشه راه و جزئیات برنامه ها باید به امضای طرفین برسد. اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود و شهرها به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. این سه شهر تا اول نوامبر فرصت دارند برنامه‌های نهایی خود را اعلام کنند؛ البته ایران قول داده است تا 5 روز آینده این کار را انجام دهد.

سلیمی در پایان با اشاره به برگزاری چهارمین اجلاس بین المللی شبیه‌ سازی سازمان همکاری‌ اسلامی در مشهد اظهار کرد: هدف اصلی این اجلاس آشنا کردن جوانان و دانشجویان کشورهای اسلامی با موضوعات مبتلا به این کشورها است و جوانان از ایران و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در آن شرکت می‌کنند. سفیر الشاد اسکندراف -رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برای گفتگو و همکاری-  نیز 27 اکتبر 2016 در این مراسم سخنرانی و سپس برای بازدید و مذاکره با مقامات استانی به شیراز سفر می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار