تابناک: در نهایت و در حالی که از آمدن نیروهای اورژانس ناامید شده بودیم با خودروی شخصی بیمار را به بیمارستان رساندیم.
کد خبر: ۳۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 04 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، یکی از شهروندان اصفهانی امروز در تماس با خبرنگار تابناک از نحوه خدمات دهی اورژانس برای حاضر شدن بر بالین بیماری که دچار ایست قلبی شده بود، گلایه و انتقاد کرد.

این شهروند اصفهانی که خود دانشجوی یکی از دانشگاه های این شهر است در مورد این مسئله می گوید: نزدیک غروب امشب یکی از همکلاسی هایم که حدود 37 سال سن دارد، ناگهان دچار ایست قلبی شد و ما فورا برای رساندن وی به بیمارستان با اورژانس تماس گرفتیم.

وی ادامه داد: این اتفاق ساعت هشت شب افتاد و ما در حدود ساعت بیست و پنج دقیقه با اورژانس تماس گرفتیم که ماموران اورژانس به ما گفتند در حال حاضر در آن محدوده کدهای امدادی به ماموریت رفته اند و بعد از اینکه از ماموریت بازگشتند، قادر به امدادرسانی به بیمار شما خواهند بود.

علی قربانی که محدوده دانشگاه خود را در خیابان عسگریه اصفهان اعلام می کند، می افزاید: بعد از این پاسخ ماموران اورژانس با توجه به اینکه دیدیم وضعیت همکلاسی یمان خوب نیست در ساعت بیست و نه دقیقه مجددا با اورژانس تماس گرفتیم اما هنوز قادر به فرستادن نیروهای امدادی خود نبودند.

وی با بیان اینکه این اتفاق و تعلل اورژانس در حالی اتفاق می افتاد که یک بیمارستان تخصصی با دارا بودن بخش اورژانس با فاصله پنج دقیقه در نزدیکی این بیمارستان وجود دارد، گفت: ما دوباره در ساعت بیست و شانزده دقیقه با اورژانس تماس گرفتیم که باز به ما گفتند هنوز باید منتظر بمانید.

این شهروند اصفهانی ادامه داد: در نهایت بعد از گذشت حدود 35 دقیقه از وضعیتی که برای همکلاسی ام پیش آمده بود و در حالی که از آمدن نیروهای اورژانس ناامید شده بودیم با خودروی شخصی بیمار را به بیمارستان عسگریه رساندیم.

این مورد در حالی اتفاق افتاد و زندگی این جوان 37 ساله در معرض تهید قرار داشت که غفور راستین ، حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفته بود: 80 درصد مأموریت‌های اورژانس باید در کمتر از هشت دقیقه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه براساس استاندارد میانگین زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس به محل حادثه باید هشت دقیقه باشد، اضافه کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان میانگین زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس به محل حادثه بین هشت تا 10 دقیقه است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 65 تا 67 درصد از مأموریت‌های اورژانس در شهر اصفهان در کمتر از هشت دقیقه انجام می‌شود و ما هنوز حدود 12 درصد با استاندارد‌های تعیین شده برای این موضوع فاصله داریم.

این صحبت های راستین نشان می دهد که هنوز اورژانس اصفهان با استانداردهای جهانی فاصله دارد و همین فاضله گاه ممکن است به قیمت جان یک انسان تمام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
تنها چیزی که برای بعضی مهم نیست جان انسانهاست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار