کد خبر: ۳۱۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 11 October 2016


این روزها و شب ها دل های هزاران انسان عاشق درماه محرم البرزبیقراراست و امروز در تاسوعای حسینی سیل اشک ها در سوگ فرزند برومند و با وفای علی مرتضی (ع ) ، ابوالفضل العباس (ع) در این خطه از ایران اسلامی بر دیدگان جاری است.

به گزارش ایرنا،گوشه گوشه استان البرزمملو از جمعیت عزادارانی است که به سبک ها و گویش های مختلف در سوگ حادثه غم انگیز کربلا نجواها سر می دهند.

عشق و عاشقی در سوگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و برادروفادارش حضرت ابوالفضل العباس(ع) مختص قشر یا مذهب خاصی نیست بلکه همه پیروان ادیان الهی دراستان البرز یکدل و یکصدا حماسه تاسوعا و عاشورای حسینی را که با خون مطهرفرزند رسول خدا (ص ) و انسان های ولایمتدارخلق شد می ستایند و دل را بر آستان جانان نهاده اند.

آیین های عزاداری از شب گذشته در مساجد و تکایای استان البرز توسط دلدادگان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شور و حال خاصی به خود گرفت و امروز دسته های سینه زن و زنجیر زن به عزاداری و سوگواری در مناطق ، محلات و خیابان های استان مشغول هستند.

برپایی خیمه های عزاداری ، تعزیه خوانی ، نوحه سرایی و مدیحه سرایی حال و هوای خاصی به استان البرز بخشیده است.

مساجد برادران اهل تسنن در استان البرز نیز این روزها و شب ها مملو از انسان هایی که در سوگ فرزند رسول خدا (ص) عزادار و سوگوارند.

آیین های تاسوعای حسینی در شهرستان های کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان ، اشتهارد و فردیس با شور و حال خاصی در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار