مسئول بسیج دانشجویی استان البرز:
مسئول بسیج دانشجویی استان البرز گفت: بسیج دانشجویی حاصل نگاه عدالت خواهانه و استکبارستیزانه امام خمینی (ره) در پایان عمر شریفشان است که با تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گسترش کمّی و کیفی پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۱۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 11 October 2016
دکتر حسین عسکری اظهار داشت: عدالتخواهی و مطالبه گری جزء ذات بسیج دانشجویی است نه عوارض آن. به همین جهت از نظر منطقی نمی توان ذات مطالبه گرایانه را از ماهیت این نهاد انقلابی تفکیک کرد.

وی در تشریح زوایای دیگر وجه جنبشی این نهاد گفت: بسیج دانشجویی یک تشکّل نظم یافته دانشجویی است که اضلاع مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی دارد. برخی که با بسیج دانشجویی میانه ای ندارند می خواهند کارکرد این نهاد را به یک ضلعش کاهش دهند در حالی که باید حق تمام اضلاعش ادا شود. این مغالطه، همان نگاه تقلیل گرایانه به امر دارای وجوه مختلف است.
مسئول بسیج دانشجویی استان البرز افزود:‌ مطالبه گری دانشجویان بسیجی، هم وجه سلبی دارد و هم وجه ایجابی یعنی فقط اشکالات را رصد نمی کنند بلکه با خلاقیت و شور جوانی، پیشنهادهایی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای بهبودی اوضاع دارند.

عسکری تصریح کرد: این نهاد عدالتخواه، همانگونه که به تمامیت ارضی و استقلال ایران عزیز حساس است به همان اندازه به نابسامانی های اجتماعی، مفاسد اقتصادی و توقف علمی کشور حساس است.

وی گفت:‌ دانشجویان بسیجی ذیل گفتمان عدالتخواهانه رهبر فرزانه انقلاب، نسبت به فقر و فساد و تبعیض، حساس و دردمند هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان البرز بیان داشت:‌ بسیج دانشجویی دارای دو وجه نهادی و جنبشی است و از این جهت در ردیف تشکّل‌های اسلامی دانشجویی قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، بر نماد مطمئن مقاومت یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تکیه دارد.

عسکری افزود: در حوزه نگاه جنبشی، برخی مسایل برای بسیج دانشجویی مهم است؛ مسایلی همانند عدالتخواهی، امر به معروف و نهی از منکر، نقد و پرسشگری که ذیل نظارت اجتماعی قرار می‌ گیرند.

وی ادامه داد: اگر عدالتخواهی، نقد، پرسشگری و امر به معروف و نهی از منکر را از بسیج دانشجویی بگیریم عملاً هویت خود را از دست می‌دهد و این مسایل جزء ذات بسیج دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان البرز گفت:‌ پرسشگری، نقد و امر به معروف از نقاط مشترک رسانه ‌ها و بسیج دانشجویی است که می ‌تواند پلی برای ارتباط دو سویه و همکاری متقابل بین رسانه ‌ها و بسیج دانشجویی باشد.

عسکری اظهار داشت: مباحث علمی دانشگاه ‌های استان را رصد می ‌کنیم و نسبت به آن حساس هستیم و در جایی که رکود علمی مشاهده کنیم اعتراض کرده و اگر در جایی رشد علمی باشد تقدیر می‌ کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه های مختلفی در بسیج دانشجویی تدارک دیده شده و همه این برنامه ها با ابزاری به اسم مطالبه گری، عدالت خواهی و جنبشی پیش می رود.
مسئول بسیج دانشجویی استان البرز: بدنه بسیج دانشجویی، جوانانی مومن و دردمند هستند که این مطالبه گری و عدالت خواهی جزء ویژگی های این دوره سنّی ایشان است.
عسکری تصریح کرد: درباره اینکه جنبش دانشجویی چه بهره ای از مکتب عاشورا می تواند بگیرد، باید گفت که وجه مهم عاشورا، عدالت خواهی است و جنبش دانشجویی به طور عام و به طور خاص بسیج دانشجویی نیز عدالت خواه است.

وی گفت: درسی که عاشورا به جنبش دانشجویی می دهد این است که دانشجویان باید به ماجرای گندم ری یعنی دنیاطلبی خواص و به زبان امروزین به مقوله مفاسد اقتصادی حساس باشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان البرز در پایان بیان داشت: دانشجوی انقلابی صرفاً نباید منادی ارزش های متعالی باشد بلکه باید مصداق آن فضیلت ها هم باشد تا کلامش بر مخاطبان به ویژه جوانان جویای حقیقت اثر کند. دانشجوی بسیجی همچنین باید در فعالیت های معنوی، علمی و اخلاقی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار