تابناک: اینجا خبری از جنگ نیست اما گاهی روزها در سفرهایمان به اندازه برخی جنگ ها در یک کشور کشته می دهیم.
کد خبر: ۳۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 04 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، وقتی روزهای قرمز شده در تقویم که همان روزهای تعطیل سال است را می بینیم بی هوا به یاد برنامه ریزی برای پر کردن این تعطیلات می افتیم.

بیشتر ما ایرانی ها هم که علاقه زیادی به سفر داریم، عموما برای گذران روزهای تعطیل خود به خصوص وقتی چند روز پشت سرهم تعطیل باشیم ، گزینه مسافرت را انتخاب می کنیم.

اینکه در چند سال گذشته فرهنگ سفر و ایران گردی در بین مردم کشور ما جاافتاده است، مسئله بدی نیست اما مشکل کار اینجاست که سفرهای ما ایرانیان هیچ گاه بدون تلفات جانی نبوده است.

هرگاه با تعطیلی و به دنبال آن مسافرت های داخلی روبرو میشویم بیشتر خبرهای ما هم به سمت و سوی کشته ها و زخمی ها می رود. اینجا خبری از جنگ نیست اما گاهی روزها در سفرهایمان به اندازه برخی جنگ ها در یک کشور کشته می دهیم.

تعطیلات نوروز اوج این وضعیت است و به دلیل حجم بسیار سفرها و گاه عدم زمانبندی مردم برای رفت و برگشت خود با حوادث جاده ای مواجه میشویم که تنها دلیل آن نداشتن یک برنامه مناسب برای زمان بندی سفر بوده است.

خواب آلودگی و حواس پرتی در سال جاری به عنوان نخستین عامل تصادفات در ایران مطرح شد. این بدان معناست که ما ایرانی ها در حساس ترین بخش سفر بی حواس ترین آدم ها می شویم و به اندازه ای که برای پیدا کردن یک جای خوب برای اتراق برنامه ریزی می کنیم برای یک رانندگی خوب برنامه ریزی نداریم و بدتر از همه اینکه حس مسئولیت حفظ جان سرنشینان خودرو را جزو وظایف یک راننده نمیدانیم.

یکی از عواقب بی مسئولیتی ها در رانندگی و سفر، آمار کشته ها در همین تعطیلات دو روزه کشور بود که متاسفانه در این دو روز که تعداد سفرها در استان اصفهان نیز کم نبود، سفر را برای شش نفر از هموطنانمان بی بازگشت کرد.

با این اوصاف که نمونه های آن در طول سال کم هم نیست و در نیمه نخست سال به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی سفرها به اوج خود میرسد، تعطیلات به جای فرصت به تهدید تبدیل شده است. تهدیدی که می توانست نباشد و روزهای تعطیل تقویم را برای ما تقدیری خوش رقم بزند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار