رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان گفت: هیئت ووشو استان توانسته است با فعالیت های 5سال اخیر خود راه 30تا40ساله را طی کند.
کد خبر: ۳۱۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹ 11 October 2016

عباس شیبک افزود: ووشو یک رشته ورزشی بسیار جوان در استان سیستان و بلوچستان نسبت به هیئت های ورزشی دیگر است، درحال حاضر ما نزدیک به 50 هیئت ورزشی در استان داریم که دارای رئیس و سازماندهی شده هستند و بیش از 350هیئت ورزشی شهرستانی و بخشی در سراسر استان داریم.

وی ادامه داد: ما در طی 5 سال است که ووشو را در استان راه اندازی کردیم قبلا بوده اما تنها یک اسم داشت، اما درحال حاضر با توجه به اقدامات و تلاش های صورت گرفته ووشو در استان کاملا سیستیماتیک و به صورت یک هیئت واحد تحت نظر فدراسیون جمهوری اسلامی ایران و اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اداره می شود.

وی اظهار کرد: در طی 5 سال گذشته ما توانستیم آمار بسیار خوبی در زمینه پیشرفت کیفی و کمی در استان داشته باشیم به طوری که در حال حاضر 3هزار ورزشکار سازماندهی شده در عرصه ووشو که دارای بیمه ورزشی هستند در سراسر استان مشغول به فعالیتند.

شیبک بیان کرد: هم اکنون 16 شهرستان استان دارای فعالیت در زمینه ووشو هستند، مسابقات مختلفی به صورت شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی هرساله برگزار می شود و استعد عای خوبی در این ورزش کشف می شوند.

وی گفت: هیئت ووشواستان در طی 5سال گذشته بزرگترین افتخارش این بوده که برای اولین بار در تاریخ ورزشی استان سیستان و بلوچستان بزرگترین رویداد ورزشی که همان مسابقات غرب آسیا بوده را با حضور نمایندگان 12 کشور و دو دوره تورنومت بین المللی در سیستان و بلوچستان برگزار کرده است.

برگزاری مسابقات جام صلح و دوستی در استان یک دوره در بخش آقایان که در ایرانشهر برگزار شد و یک ماه قبل نیز یک دوره در بخش بانوان در زاهدان برگزار شد واین برای اولین بار در کل ایران بود که در بخش بانوان و به صورت مجزا توانستیم در رشته وشوو و با حضور 6تیم داخلی و خارجی مسابقات را برگزار کنیم.

وی با بیان این که 3تیم ووشو استان در لیگ های برتر حضور دارند، تصریح کرد:همه ساله ورزشکاران استان در مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو شرکت می کنند و اردو های تیم ملی راه پیدا می کنند و فیکس شدنشان منوط به تلاش بیشتری از سوی آنان است.

رئیس هیئت ووشو استان خاطر نشان کرد: ووشو استان راه 30تا40ساله را با وجود رشته های قدمت دار ورزشی در استان را در 5سال طی کرد و در این مدت رشد بسیار خوبی در زمینه های مختلف این رشته ورزشی داشته ایم اما با این حال، هنوز به هدف اصلیمان نرسیدیم که آن حضور ورزشکاران استان در تیم های ملی آقایان و بانوان است.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا که تمام فدراسون های ورزسی در تلاش هستند تا در آن رویداد بزرگ ورزشی حضور پیدا کنند، حضور داشته باشیم چرا که این مسابقات بعد از مسابقات جهانی بزرگترین رویداد ورزشی قاره کهن آسیا است.

شیبک اظهار کرد: دغدفه من به عنوان کارشناس ورزشی تنها مشکلات ووشو نیست، چرا که ورزش که پبشرفت کند ووشو هم رشد می کند، دغدغه ما این است که ورزش استان را تکان دهیم، البته نبود یک اسپانسر، کمبود اعتبارات مالی و فضاهای ورزشی از مشکلات ورزش استان است و در راستای حل این مشکلات باید همه باید دست به دست هم دهیم، نمیشود کسی را در این زمینه به بی کفایتی محکوم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار