کد خبر: ۳۰۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 09 October 2016


فرماندار ساوجبلاغ ، این شهرستان را یک گام جلوتر از سایر شهرستان ها درپیشبرد اهداف و سیاست های دولت تدبیر وامید است.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز یکشنبه با توصیف اجرایی شدن دولت الکترونیک در شهرستان ساوجبلاغ و وصل شدن 7 اداره به خدمات دولت الکترونیک افزود: ادارات بنیادشهید ، ثبت اسناد ، پزشکی قانونی ، تبلیغات اسلامی ، منابع طبیعی و امور مالیات به خدمات الکترونیکی متصل شده اند .

وی گفت: افزایش سرعت اینترنت در روستاهای شهرستان و عملی شدن سیاست دولت یازدهم و استفاده از فرآیند آن در سرشماری سال 95 که به صورت الکترونیکی و برای اولین بار در حال اجراست را می توان نکته مثبت عملی شدن این طرح مهم در کشور بیان کرد.

پالیزگیر افزود: در اجرای سرشماری اینترنتی ، ساوجبلاغ پیشتاز استان است و تا امروز بیش از 12 هزار خانوار کار ثبت نام خود را به اتمام رسانده اند.

وی به شهرداران و دهیاران در خصوص تشویق مردم برای اجرای سرشماری اینترنتی تاکید کرد وگفت: باید تمام ادارات نیز اهتمام بیشتری به این طرح ملی داشته باشند و بااطلاع رسانی تحقق این طرح کمک نمایند.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: طرح سرشماری یکی از پایه های مهم توسعه کشور است و تمام برنامه ریزی های شهرها وروستاها براساس این سرشماری صورت می پذیرد و انتظار می رود مردم را ترغیب کرده تا ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی به سفر ریاست جمهوری به استان البرز اشاره کرد و گفت : وظیفه داریم تا حضور مردم در استقبال ازدولت تدبیر وامید بیشتر از سایر شهرستانها باشد.

پالیزگیر افزود: 15 طرح عمرانی مهم را از هیات دولت برای شهرستان درخواست کرده ایم که امیدواریم سهم خوبی از برکات این سفر نصیب شهرستان ماشود.

فرماندار ساوجبلاغ با قدردانی از مدیریت جهاد کشاورزی گفت : تولید گندم امسال ما به 13 هزار تن رسیده که بخش عمده ای از پول کشاورزان پرداخت شده و در تولید جو هم 4 هزار تن بوده که با توجه به وضعیت کم آبی که درآن قرار گرفته ایم برنامه جهاد سوق دادن کشاورزان به سوی محصولات استراتژیک و کم آب بر است .

وی گفت : دولت تدبیر وامید به تولید محصولات کشاورزی اهتمام ویژه ای داشته که نمونه بارز آن توان تولید گندم کشور بوده که در حال حاضر به 700 روز رسیده در حالیکه در گذشته این میزان فقط برای 17 روز بوده است.

رئیس شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ از کشت 349 هکتار کلزا در سال زراعی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت : این محصول امسال در 70 هکتار کشت شد که با ترویج جهاد این میزان افزایش قابل ملاحظه ای داشته است .

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه خواستار مشارکت مدیران در شورای امر به معروف و نهی از منکر شد.

وی تکریم ارباب رجوع را از مهمترین اولویت هایی دانست که باید درادارات مورد توجه قرار گیرد و جایگاه شرعی و قانونی آن باید رعایت شود.

وی گفت:پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات آن ها در چارچوب اختیارات و شرح وظایف تعریف شده از ضروریاتی است که باید تمامی مسئولان ادارات به آن همت گمارند.

پالیزگیر یادآور شد : بسیاری از مشکلات و گرفتاری های مردم با پشتکار و احساس مسئولیت مدیران دستگاه ها مرتفع خواهد شد و امیدواریم این رویکرد همچنان با قوت از سوی مدیران دستگاه ها پیگیری و عملیاتی شود.

فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت:دولت تدبیر وامید در حوزه اقتصاد مقاومتی با ارائه 570 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان البرز سعی دارد زمینه اشتغال زایی و رونق اقتصادی را فراهم آورده و صنایع را به سمت صادرات غیر نفتی گرایش دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قاچاق کالا و ارز گفت : دولت یازدهم با رویکرد اصلاح رویه ها و زیرساخت و مقررات در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش کرد تا با این پدیده شوم مقابله کرده و قاچاق را از صرفه خارج کندو با برنامه ریزی در راستای اجرای این سیاست توانست حجم قاچاق را از 25 میلیارد دلار به کمتر از 15 میلیارد دلار برساند.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز طی سخنانی گفت : اگر دشمنان نمی توانند به کشور ما آسیب برساند ولایتمداری مردم ما است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ناطقی بابیان اینکه خدمت کردن به مردم ثواب دارد ازمدیران خواست: توفیقی که خداوند به آنها عطا کرده را قدر دانسته وخدمتگزار این ملت در این برهه زمانی باشند.

در پایان این نشست از خدمات محمد جواد نیک کار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ تقدیر شد و رئیس جدید اداره محیط زیست ساوجبلاغ و چند مسئول دیگر نیز معارفه شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار