نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در خصوص تایید کتاب ها گفت: اینکه همه کتاب ها را چاپ می کنیم، مردم خودشان خوب و بد آن را تشخیص دهند، صحبت اشتباهی است.
کد خبر: ۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳ 05 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیا در مورد خوراکی ها که غذای جسم است این کار را می کنیم که غذای سالم و فاسد را در بازار ارائه کنیم و تشخیص را به خود مردم واگذار کنیم؟

وی اذعان داشت: ما در روایاتمان دستور به آتش زدن کتب ضاله داریم چرا که کتاب غذای روح انسان هاست، آیا هیچ پدری غذای سالم و فاسد را جلوی فرزند خویش می گذارد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب درونی مردم ایران را زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مردم ایران در آن زمان فهمیدند که اسلام به نماز و روضه منحصر نمی شود لیکن باید در مقابل ستمکاران ایستادگی کنند و نگذارند غیر مسلمان بر آنها مسلط شود.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در آن دوره از تاریخ، این انقلاب را در درون انسان ها زنده کرد و همین امر که انسان هایی هستند تا اسلام را متذکر شوند، یکی از دلایل خاتمیت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دوام و ثبات نظام و انقلاب را منوط به زنده ماندن این انقلاب درونی در وجود افراد دانست و گفت: دشمن نیز این موضوع را فهمیده و برای نابود کردن این انقلاب درونی تلاش می کند.

ایجاد شبهه در خصوص ولایت فقیه یکی از ترفند های دشمن است

وی ایجاد شبهه در خصوص ولایت فقیه را یکی از ترفند های دشمن دانست و گفت: در ذهن جوانان این گونه القا می کنند که اطاعت از ولی فقیه نیز استبداد است و تفاوتی با اطاعت از شاه ندارد، حال آن که استبداد بدین معناست که یک شخص یا گروه افکار خود را بر مردم تحمیل کنند نه این که دستورات الهی را صادر کند.

آیت الله طباطبایی نژاد عدم جمع شدن جمهوریت و اسلامیت را یکی دیگر از شبهات ایجاد شده در جامعه دانست و گفت: می گویند، جمهوری یعنی هر چه مردم خواستند و با گذشت زمان ممکن است نظرات تغییر کند، حال آن که اسلام قانونی است ثابت، لذا این دو با هم جمع نمی شوند.

وی در پاسخ به این شبهه گفت: جمهوریت یعنی کارگزاران کشور با نظر مردم انتخاب شوند لیکن آنها باید مجریان قوانین اسلامی باشند و این دو با هم مغایرت ندارد.

برگزاری کنسرت های موسیقی مفسده های بسیاری ایجاد می کند

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به وزیر ارشاد گفت: قبلا نیز به مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد گفته بودم برگزاری کنسرت های موسیقی مفسده های بسیاری ایجاد می کند و اگر زمینه گناه کردن دیگران را فراهم کنید، شما نیز در گناه آن ها شریک هستید.

وی اظهار داشت: نباید با این استدلال که با برگزاری این برنامه یا پخش این موسیقی جوانان کمتر به ماهواره و شبکه های خارجی توجه می کنند، شما مرتکب گناه شوید.

وی با بیان این مطلب که دفع افسد به فاسد شامل این موضوع نمی شود، گفت: این قاعده زمانی مطرح می شود که افسد و فاسد بر یک نفر مترتب شود، لیکن با این استدلال که اگر من این گناه کوچک را انجام دهم، دیگری به گناه بزرگتری نمی افتد، کاملا غلط است.

آیت الله طباطبایی افزود: شما مسئول بهشت و جهنم همه مردم نیستید، لذا سعی کنید آن چه بر عهده شماست را بر اساس موازین شرعی و دستورات اسلام انجام دهید.

وی خاطر نشان کرد: ما از همه مسئولان انتظار داریم جز خدا، اسلام و انقلاب چیز دیگری را در کارها مد نظر نگیرند و این انتظارات از شمایی که منتسب به روحانیت هستید، بیشتر است

در این دیدار علی جنتی به فعالیت بیش از ۲۰۰ شبکه فارسی زبان اشاره کرد و گفت: این شبکه ها به دنبال تغییر سبک زندگی مردم ایران و تبلیغ سبک زندگی غربی هستند که در این راستا شبکه های اجتماعی نیز بستر خوبی را فراهم کرده اند.

وی فرهنگ سازی و ایجاد مصونیت درونی را تنها راه مقابله با این هجمه ها دانست و گفت: فیلتر کردن و قطع کردن شبکه ها نمی تواند ما را به اهداف خود نزدیک کند، لیکن باید با فرهنگ سازی در مردم مصونیت ایجاد کنیم و این کار جز با همکاری مردم و دستگاه های فرهنگی و مذهبی محقق نخواهد شد.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: در حوزه های مختلف چون، کتاب، موسیقی و سینما کلیه پیشنهادات را جمع آوری کردیم و به عنوان راهبرد فعالیت ها به معاونت های مختلف ابلاغ کرده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چاپ ۵۵ هزار کتاب در سال اخیر گفت: اعضای شورای نظارت بر کتاب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شده اند و بر محتوای کتب نظارت دارند.

.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار