کد خبر: ۳۰۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 05 October 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزاری آزمون های سالانه قرآن و عترت را فرصت مناسبی دانست تا مردم به سوی مفاهیم قرآنی هدایت شوند.

به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت به صورت سراسر کشوری برگزار شد، افزود: آزمون قرآن و عترت یکی از برنامه های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج و حرکت به سمت آموزه های قرآنی است.

وی اظهار داشت: آزمون قرآن و عترت در سال جاری با رویکرد فهم قرآن است و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در تلاش است تا به بحث تدبر و فهم قرآن بیشتر تکیه کنیم و از ظاهر جدا شویم وبه بطن و معانی آیات قرآنی نزدیک شویم.

وی با اشاره به اینکه پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در 18 رشته برگزار می شود، گفت: این آزمون در موضوعات مختلف حفظ، ترجمه و مفاهیم، تدبر معارف قرآن و اهل بیت (ع) برگزار می شود که نام نویسی علاقمندان به شرکت در این آزمون از 20 شهریور ماه سال جاری آغاز شده و تا 25 مهرماه ادامه خواهد داشت.

*** برگزاری آزمون قرآن و عترت برای اولین بار در سطح کارمندان

حسینی کاشانی افزود: برای نخستین بار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ و مبانی قرآنی اقدام به برگزاری این آزمون در سطح کارمندان دولت کرده و تدابیر مختلفی را برای افزایش انگیزه ی شرکت در این آزمون برای کارمندان اندیشیده است.

وی بیان داشت: کارمندانی که در این آزمون شرکت کنند و موفق به قبولی در این آزمون شوند گواهینامه معادل 28 ساعت آموزش ضمن خدمت برای آنان صادر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: آزمون در بخش کارمندان دولت از کتاب 'به سوی فهم قرآن' برگزار می شود و نام نویسی این قشر از 20 شهریور ماه آغاز و تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: آزمون کارمندان دولت به صورت الکترونیکی و غیر حضوری در روز چهارشنبه 19 آبان ماه برگزار می شود.

***109 موسسه قرآنی فعال در استان البرز وجود دارد

حسینی کاشانی در ادامه به وجود 120 موسسه قرآنی در استان البرز اشاره کرد و گفت: از این تعداد 109 موسسه فعال و دارای مجوز هستند که 89 درصد از ورودی های به آزمون قرآن و عترت از طریق این موسسات شرکت می کنند.

وی افزود: شرکت کنندگان حافظ قرآنی که از طریق این موسسات اقدام به شرکت در آزمون قرآن و عترت کنند در صورت موفقیت مدرک معادل لیسانس به آنان اعطا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به ارتقای سطح کمی و کیفی استان در آزمون های قرآن و عترت در سطح کشور اشاره کرد و بیان داشت: البرز از لحاظ تعداد شرکت کننده در این آزمون ها در سال 93 رتبه 28 کشوری را داشتیم که در سال گذشته این رتبه به دوم کشوری پس از استان اصفهان ارتقاء یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار هزار و 629 نفر در این آزمون شرکت کردند، گفت: همچنین از لحاظ برتری در آزمون رتبه پنجم یا ششم کشوری را کسب کردیم.

حسینی کاشانی در پایان تاکید کرد: موفقیت استان در این آزمون نیازمند مشارکت جدی دستگاه ها و نهادهای دولتی و همچنین اصحاب رسانه است.

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت روز پنج شنبه 20 آبان ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این آزمون برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به موسسات قرآن و عترت محل سکونت خود و یا به پایگاه اطلاع رسانی www.qia.ir و یا www.azmoon15.ir مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار