کد خبر: ۳۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 04 May 2015
یک هنرمند جانباز، تابلوهای نقاشی‌اش از درختان را در جشنواره صلح برلین به‌نمایش می‌گذارد.

هاشم بدری در گفت‌وگو با ایسنا، من و داود عامری (عکاس) دو هنرمندی هستیم که از طرف معاونت فرهنگی و ارتباطات اسلامی بنیاد جانبازان به‌ عنوان نخبگان جانباز برای حضور در جشنواره صلح برلین انتخاب شده‌ایم. از من خواسته شد 16 تابلوی نقاشی 50*70 برای این جشنواره آماده کنم. بیشتر این نقاشی‌ها با موضوع درخت کار شده‌اند و از آنجا که جشنواره برلین به موضوع صلح اختصاص دارد و حافظ هم می‌گوید «درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد» من این سوژه را برای کارهایم انتخاب کردم.

او ادامه داد: حضور در جشنواره صلح برلین نخستین فعالیت هنری من در خارج از کشور نیست، پیش از این هم چند نمایشگاه از آثارم در الجزایر، فرانسه و نخجوان برگزار شده و قرار است به‌جز نمایش این 16 تابلو در برلین، یک اثر هم در حضور مخاطبان در این شهر نقاشی کنم.

بدری درباره‌ی ورودش به دنیای هنر نیز اظهار کرد: پس از مجروح شدنم در سال 1360، ساعت‌های استراحتم را به کار کردن با کاردک می‌گذارندم. بیشتر اقوام من گچ‌کار هستند و کار با ماله و کاردک در خانواده ما از گذشته وجود داشته است. همین پیشینه باعث شد از این ابزار برای هنر و نقاشی استفاده کنم و به سبک جدیدی برسم که بعدها در فرانسه به ثبت رسید.

این هنرمند افزود: بیشتر آثارم با موضوع درخت، برگ و طبیعت هستند. من با درخت‌ها رابطه خوبی دارم و با آن‌ها حرف می‌زنم. حتی گاهی خواب آن‌ها را می‌بینم. این ارتباط نزدیک روی نقاشی‌هایم نیز تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود بیشتر روی این موضوع تمرکز کنم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار