معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی گلستان:
معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اعلام کرد: استان گلستان، قابلیت‌های بسیار زیادی درگردشگری فرهنگی و ادبی دارد.
کد خبر: ۳۰۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 03 October 2016
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اعلام کرد: استان گلستان، قابلیت‌های بسیار زیادی در گردشگری فرهنگی و ادبی دارد.

رحمان فرمانی در «آیین بزرگداشت مولانا» به مناسبت هفته گردشگری در موزه صنایع دستی گرگان با ذکر این مطلب افزود: امروز گردشگری یکی از معدود حوزه‌های بسیار سودآور و ارزآور کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است که خود تبدیل به یک صنعت شده است.

به گفته وی، از منظر کارکردگرایانه، گردشگري به عنوان يك نهاد و فرآيند اجتماعي موجبات ابزار هويت و معرفت ميهمان و ميزبان، توسعه اقتصادي - اجتماعي و تعامل صلح‌آميز ملت‌ها را فراهم مي‌كند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گردشگری پدیده‌ای است که با انسان و انگیزه‌ها، خواسته‌ها، نیازها و آرزوهای او که منبعث از فرهنگ جامعه است ارتباط دارد.

 فرمانی در ادامه افزود : می‌توان گفت محرک اصلی گردشگری، اختلاف فرهنگ‌هاست و فرهنگ با نفوذ پرتوان خود، می‌تواند ماهیت، هدف، ساختار و کارکرد گردشگری را توضیح دهد.

فرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به پتانسیل‌های بسیار فراوان و چشمگیر گردشگری در استان گلستان اشاره و تاکید کرد: استان گلستان به عنوان سرزميني باستاني داراي فرهنگ و هويتي چندهزارساله كه به ويژه در دوران اسلامي به «دارالمومنين» مشهور بوده است و بعد از آن نقش مهمي در شكوفايي فرهنگ تمدن اسلامي و ايراني داشته‌ است، سرزمینی که تمدن و فرهنگ دیرپا و کهن آن بخشی از گنجینه هویتی ایران اسلامی بشمار می رود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان یادآور شد: با توجه به این که یکی از انواع گردشگری، فرهنگی است که خوشبختانه طی سال‌های اخیر در کشور مورد توجه قرارگرفته است و با در نظرداشت پتانسیل‌های فرهنگی و ادبی استان می توان به درستی ادعا کرد که استان گلستان می تواند در آینده ایی نه چندان دور به عنوان یکی از قطب های گردشگری فرهنگی و ادبی کشور معرفی شده و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرارگیرد.

گفتنی است آیین بزرگداشت مولانا به مناسبت 8 مهر روز بزرگداشت این عارف نامدار همزمان با هفته گردشگری در بنای تاریخی امیر لطیفی برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار