این روزها از کوچه کوچه های شهر بوی محرم به مشام میرسد. کم کم بیرق های سیاه بر سر در خانه و مغازه ها و معابر و میادین شهر نصب می شود . محرم در شهر اهواز حال و هوایی خاص دارد
کد خبر: ۳۰۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 02 October 2016
شهرداری اهواز نیز همراه با سایر مردم به سهم خود و به رسم وظیفه چند سالی است که مراسمی را برای گردهم آوردن عاشقان حسینی برپا می دارد و به تعبیر یکی از بزرگان شهرداری اهواز با برگزاری مراسم شبهای بین الحرمین توانسته گمشده های حسینی را گردهم آورد. 

مخاطبان این همایش بزرگ حسینی از پیر و جوان و زن و مرد همه هستند و مجلس امام حسین (ع) به روی همه آغوش گشوده است .

امسال نیز برای هشتمین سال در بلوار ساحلی کیانپارس مراسمی با عنوان شبهای بین الحرمین برگزار می گردد. 

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در خصوص این مراسم گفت:برای هشتمین سال مراسم سوگواری شبهای بین الحرمین را برگزار خواهیم کرد.
 این مراسم در دهه اول محرم هرشب از ساعت 20 الی 24 در بلوار ساحلی کیانپارس(پارک دولت) برگزار می شود.به این منظور فضاسازی مناسبی در محل یادشده صورت گرفته و حرم های نمادین سیدالشهداء (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برپا شده است .

همچنین برای آگاهی شهروندان از برگزاری این مراسم بنرهایی نیز در سطح شهر نصب شده است.

امیر آهن جان در ادامه گفت: در این مراسم ده پرده نمایش عاشورایی به مدت ده شب به کارگردانی آقای فاضلی به نمایش در می آید .همچنین هرشب زیارت عاشورا در محل یادمان بین الحرمین قرائت خواهد شد.

مرثیه سرایی مداحان اهل بیت نیز بخش دیگری از مراسم شبهای بین الحرمین خواهد بود که به این منظور از مداحان اهل بیت حاج احمد سمیع ، یاسین ملاپور، حاج جواد مسکینی ، حاج احمد طرفی ، حاج جواد نبوی ، حاج صادق آهنگران ، حاج حسن صفری ، حاج ابراهیم سنایی ، سید محمد امام ، مصطفی مروانی دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به حضور هئیت های عزاداری گفت: برای شور و حال بخشیدن به مراسم از هیئت های عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی نیز جهت حضوردر مراسم دعوت به عمل آمده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز افزود: برای رفاه حال عزاداران حسین غرفه صلواتی نیز در محل برپا شده که به پذیرایی از شهروندان خواهد پرداخت. به علاوه بمنظور خدمت بیشتر به شهروندان غرفه مشاوره مذهبی نیز در محل یادمان بین الحرمین برپا می باشد.

آهن جان در پایان گفت: امیدواریم امسال نیز مانند سالهای گذشته بتوانیم مراسم در خور شأن و عظمت امام حسین (ع) برگزار نماییم و میزبان خوبی برای عزاداران حسینی باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار