کد خبر: ۳۰۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 30 September 2016


فرمانده انتظامی البرزبا اشاره به لزوم فراگیری فرهنگ ترافیکی ازسنین کودکی، گفت: با آموزش های ترافیکی به کودکان می توان بسیاری از معضلات ترافیکی را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح عصر جمعه در آیین افتتاح شهرک ترافیک در پارک دلاوران شهرداری منطقه یک کرج افزود: این نوع آموزش ها باید به صورت اجباری در برنامه های تحصیلی کودکان و نوجوانان گنجانده شود چرا که کودکان عاملی بازدارنده برای حوادث احتمالی است .

وی اضافه کرد: خوشبختانه درسال های اخیر آموزش های مناسب و فرهنگ سازی ترافیکی دربین کودکان و نوجوانان گسترش یافته که امیدواریم درآینده نزدیک بتوان دربین تمام فراد دراین سنین تعمیم داده شود .

وی افزود : اکنون مشارکت خوبی بین مردم ، همیاران پلیس و همچنین تعامل و همکاری آموزش وپرورش ، آموزش های خوبی دربخش فرهنگ سازی دراستان البرزانجام شده است .

کامرانی صالح خاطرنشان کرد: هرچند با آموزش لازم دراین استان تا وضعیت مطلوب فاصله داریم اما این مهم می طلبد تا مسوولان ذیربط با تعامل بیشتر، بسترهای مناسب را دراین زمینه آماده کنند.

وی گفت : پارک ترافیکی نباید اختصاص به یک مکان باشد بلکه باید درتمام پارک های تفریحی ایجاد شده تا افراد ازسنین کودک تا بزرگسال از آموزش های لازم ترافیکی بهره مند شوند .

وی افزود: خوشبختانه ازابتدای سال جاری تاکنون در تصادفات درون شهری استان البرز شاهد هشت صد کاهش تصادفات و 10 درصد کاهش تلفات بوده ایم .

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از امکانات موجود و بکارگیری همیاران پلیس ، مربیان مدرسه و اولیا، فرهنگ درست رانندگی و کاهش مشکلات ترافیکی را دراین استان گسترش د هیم.

کامرانی صالح افزود: اکنون بیش از 200 هزاردانش آموز دراستان البرزآموزش های لازم ترافیکی را فرا گرفتند و کارت همیار پلیس دریافت کردند .

وی گفت : ازمجموع این افراد بیش از20 هزاردانش آموز به صورت فعال با پلیس همکاری دارند .

وی خاطرنشان کرد: درسال تحصیلی گذشته نیز 650معلم و اولیا مدارس نیز آموز شهای ترافیکی را توسط کارشناسان راهنمایی ورانندگی البرز فرا گرفته اند.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان البرز نیز دراین آیین گفت : یادگیری رعایت قوانین با ید ازکودکی ودربین خانواد ه ها نهادینه شود .

سرهنگن همایون شریفی افزود : پارک های ترافیکی برای دانش آموزان با هدف یادگیری و آموزش قوانین راهنمایی ورانندگی و رعایت آن درجامعه برای ان ها ایجاد شده است .

وی تاکید کرد: ایجاد این نوع پارک ها برای دانش آموزان ضروری است و باید این تعداد درسطح استان البرزگسترش یابد تا کودکان با نکات ترافیکی با بیان کودکانه وقابل فهم این آموزش ها را فرا گیرند .

شریفی خاطرنشان کرد: دراین شهرک ترافیکی فضاهای مختلف تردد و نصب علائم راهنمایی ورانندگی اخباری و اخطاری نصب شده تا آن ها ازدوران کودکی بتوانند این آموزش ها فراگرفته و اجراکنند .

وی یاآورشد: ایجاد چنین فضاهایی در فرهنگ سازی در میان کودکان برای نهادینه کردن رعایت قوانین به خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز نقش خانواد ها را دراین زمینه بسیار موثر دانست و افزود: نقش خانواده ها نیز در ادامه این راه بسیار با اهمیت است و آن ها باید پلیس را در این راه یاری کنند.

وی گفت: در این شهرک ترافیکی سعی شده معابر شهر ی در مقیاس کوچک طراحی و با نصب علائم راهنمایی فضایی واقعی برای کودکان ایجاد شود.

اکنون دراستان البرز دوشهرک ترافیک ویژه کودکان افتتاح شده که تا پایان هفته ناجا دو پارک ترافیک دیگر درشهرستان های این استان به بهره برداری می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار