کد خبر: ۳۰۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 24 September 2016


شهردار کرج از کاشت بیش از 240 هزار اصله نهال در منطقه سیل‌زده سیجان خبر داد.

علی ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز و شهرستان کرج همواره به داشتن فضای سبز و باغات گسترده و آب و هوایی مناسب مشهور بوده اما متاسفانه در دو دهه اخیر بخش مهمی از این فضاها به دلیل بی‌توجهی به اصول مهندسی، شهرسازی و ساخت و سازهای غیراصولی تخریب شده است.

وی افزود: به همین دلیل یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری در مرکز استان البرز، احیای شرایط گذشته این شهرستان و احیای فضاهای سبز است.

شهردار کرج تصریح کرد: مردم به خوبی با ثمره تلاش‌های مدیریت شهری در این مدت آشنا هستند و طرح‌های بزرگی مانند پارک جنگلی باغستان کرج، کاشت صدها هزار اصله نهال در کمربند سبز کرج، حفظ و حراست از باغ سیب به عنوان یکی از مشهورترین باغ‌های کشور از جمله این اقدامات است.

ترکاشوند با اشاره به وقوع سیل در روستای سیجان در سال گذشته گفت: یکی از دلایلی وقوع این سیل بر اساس نظر کارشناسان عدم رعایت اصول آبخیزداری و تخریب محیط طبیعی بود، به همین دلیل شهرداری کرج طرح ویژه‌ای برای بازسازی این منطقه در دستور کار قرار داد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه روستای سیجان در محدوده جاده چالوس قرار داشته و این منطقه نیز به عنوان یک محیط سرسبز شناخته می‌شود، کاشت نهال در مناطق سیل‌زده از جمله برنامه‌های مدیریت شهری کرج قرار گرفت.

شهردار کرج افزود: تا امروز بیش از 240 هزار اصله نهال در مناطق سیل‌زده سیجان و محدوده اطراف با تلاش مدیریت شهری مرکز استان البرز کاشته شده و اجرای این طرح ادامه دارد.

ترکاشوند ادامه داد: البته برای رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق اهداف پیش‌بینی شده نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها با مدیریت شهری کرج هستیم، چراکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند فضای سبز کرج را احیا کرده و دوباره شاهد داشتن باغشهری زیبا باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار