کد خبر: ۲۹۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 19 September 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون جهادکشاورزی شهرستان خاتم با اشاره به ظرفیت بالاي این شهرستان در کشت و تولید انواع پسته، گفت: امسال برداشت 700 کیلو گرم انواع پسته از هر هکتار سطح زیر کشت پسته‌ي این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

"علی اهتصام"  در مورد ظرفیت شهرستان خاتم در کاشت انواع پسته، ‌اظهارکرد: در حال حاضر بیش از 20 هزار سطح زیرکشت پسته در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به سرما زدگی امسال، تصریح کرد: امسال پیش بینی می شود از هر هکتار سطح زیرکشت پسته شهرستان خاتم،‌ 700 کیلوگرم پسته برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خاتم،‌ پسته های اکبری،‌ احمدآقایی، کله قوچی و اوحدی را انواع پسته های موجود در این شهرستان دانست و بیان کرد: در شهرستان خاتم شش واحد فعال ترمینال فرآوری خشک و کیسه کردن پسته وجود دارد.

اهتصام گفت: ظرفیت واحدهای فعال ترمینال فرآوری پسته در خاتم را بین 300 تا 1500 تن است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در مورد هزینه های کشت پسته به دلیل سم پاشی زیاد، در این شهرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل عدم وجود سموم مناسب کشاورزان باید هر 10 روز یک بار مزارع خود را سم پاشی کنند.

معاون جهاد کشاورزی خاتم در پایان سخنان خود عدم وجود فرآوردهای بسته بندی پسته را از دیگر مشکلات این شهرستان در راستای توسعه کشت و تولید پسته دانست و بیان کرد: شهرستان خاتم به دلیل شرایط زیست محیطی،‌ ظرفیت مناسبی برای کشت و تولید پسته دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار