معاون رییس جمهوری:
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: علوم انسانی پایه تحولات، تفکر و رشد جامعه است و باید از آن برای تعالی کشور بهره برد.
کد خبر: ۲۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 30 April 2015
به گزارش تابناک قم، سورنا ستاری در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ضرورت تجاری سازی علوم انسانی گفت: تجاری سازی علوم انسانی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است. 

وی با بیان اینکه مدیران بسیاری از شرکت های موفق و سرمایه دار دنیا در رشته های انسانی تحصیل کرده اند افزود: در برخی مواقع حضور جوانان در دانشگاه ها باعث گرفتن وقت و جوانی آنان شده و در عمل دستاوری برای آنان ندارد. 

وی با انتقاد از رانت ناشی از نفت که گریبانگیر کشور شده است اظهار داشت: بهره مندی از نفت باعث شده است که روش های دیگر اقتصادی برای درآمد زایی را از یاد ببریم و نخبگان و ایده های فکری جوانان را فراموش کنیم. 

ستاری با بیان اینکه ایده های جوانان منجر به افزایش اشتغال در کشور می شود افزود: به علت اینکه اهمیتی به افکار و ایده های نخبگان و جوانان داده نمی شود به دانشجویان به عنوان تهدید نگاه می کنیم و نگران اشتغال آینده آنان هستیم. 

وی افزود: دانشگاه ها نسبت به فارغ التحصیلان خود مسوول هستند و باید فارغ التحصیلان خود را در مراکز نوآوری و شرکت های مرتبط با علوم دانشگاهی مشغول به کار کرده و برای خود درآمد زایی کنند. 

ستاری بر تقویت ارتباط حوزه های علمیه و بنیاد نخبگان تاکید کرد و افزود: نگرش به نخبگان در کشور درحال اصلاح شدن است و آیین نامه جدید نیز برای تصویب در هیات مدیره بنیاد ملی نخبگان آماده است. 

وی بر تشکیل کمیته مشترک حوزه های علمیه و معاونت علمی رییس جمهوری برای تصویب و پیگیری مسائل تاکید کرد. 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو می کند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار