سفیر جدید ایران در آذربایجان گفت: دولت یازدهم به دنبال سفرای سیاسی صرف نیست بلکه سفرای ایران در کشورهای خارجی اغلب با نگاه اقتصادی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 13 September 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل، جواد جهانگیرزاده در نشست با تجار و بازرگانان استان اردبیل که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه 75 درصد تجارت خارجی استان اردبیل با کشور آذربایجان انجام می‌شود ما در دوره جدید مسئولیتمان تلاش خواهیم کرد تا با رفع موانع و مشکلات به تقویت روابط دو کشور ایران و آذربایجان در بهره‌مندی استان‌های همسایه از این فضا کمک کنیم.

وی عزم دولت را توسعه روابط با کشورهای همسایه با رویکرد روابط اقتصادی بیان کرد و افزود:  دولت به دنبال سفیر سیاسی نیست بلکه سفرای ما در خارج از کشور اغلب با رویکرد اقتصادی فعالیت می‌کنند.

سفیر جدید ایران در آذربایجان گفت: دولت یازدهم به دنبال سفرای سیاسی صرف نیست بلکه سفرای ایران در کشورهای خارجی اغلب با نگاه اقتصادی فعالیت می‌کنند.

جهانگیرزاده بیان کرد: هرچند مسائل سیاسی، مرزی و امنیتی نیز برای سفرا مهم و ارزشمند است اما در توسعه روابط با کشورهای همسایه نگاه جدی‌تر روی مسائل اقتصادی است.

وی برگزاری هفت دوره نشست مشترک اقتصادی بین ایران و آذربایجان را با پیگیری مستمر در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید یک اقدام فوق‌العاده خواند و تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک ایران با آذربایجان حکایت از توجه ویژه دولت و رئیس جمهور به توسعه روابط ایران با آذربایجان است.

سفیر جدید ایران در آذربایجان تصریح کرد: بنده در سه دوره‌ای که نماینده مردم ارومیه در مجلس بودم سعی داشتیم تا به عنوان نماینده مردم پیگیر بسیاری از موضوعات و مسائل مرزی کشورمان به ویژه استان‌های آذری‌نشین با آذربایجان باشیم که در این زمینه اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

جهانگیرزاده اظهار کرد: استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های مرزی با آذربایجان یکی از مقاصد توسعه تجارت کشور آذربایجان است که قطعا با توانمندی تجار و بازرگانان می‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.

وی با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری روی مسائل اقتصادی به ویژه در نامگذاری‌های سالانه تاکید داشتند بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به حوزه دانش و اقتصاد تاکید دارند و نگاه دولت بر این است تا به دور از منافع شخصی بتواند زمینه تقویت روابط با کشورهای دیگر را حول محور توسعه اقتصادی فراهم بیاورد.

سفیر جدید ایران در آذربایجان اقتصاد و امنیت را همسایه دیوار به دیوار خطاب کرد و گفت: البته برای ما نگاه به تقویت توانمندی‌های سیاسی و امنیتی نیز مهم است و قطعا در نشست‌هایی که با مسئولان داریم سعی‌مان بر توانمندسازی این موضوع است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار