نایب رئیس مجلس در نشست خبری:
نشست مطبوعاتی دکتر مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز در سالن کنفرانس اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار گردید.
کد خبر: ۲۹۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 13 September 2016
به گزارش تابناک تبریز،مسعود پزشکیان با اشاره به منویات امروز رهبری در مورد آمار و اطلاعات اظهار داشت:برای مبارزه با قاچاق و رانت و اختلاس تنها ایجاد سازمان ها کار ساز نخواهد بود بلکه راهکار حل مشکل امروز ما استفاده از سیستم متمرکز داده و اطلاعات است.

وی در مورد اهمیت توجه به اطلاعات واقعی افزود:در بین کشورهای اروپا مرزی وجود ندارد  ولی وجود سیستم متمرکز داده و اطلاعات باعث میشود هیچ کس نمی توانند فرار مالیاتی رانت و انواع دیگر فساد را به وجود اورد.
وی تصریح کرد:به کمک داده و اطلاعات می تواند جلوی رانت و فشار و زمین خواری را می توان گرفت زیرا اگر داده بصورت شفاف جمع اوری شود میتوان فارغ از جناح و طیف فکری با فساد مبارزه کرد.
 
مسعود پزشکیان در مورد کم و کیف فراکسیون آذری زبان ها اظهار داشت:متاسفانه از قبل ها مشکلی وجود داشت که با عینک سیاسی و جناحی به موضوع نگاه شده است  و استان های دیگر منابع را جذب کرده اند ولی خوشبختانه این دوره  احساس هم افزایی و تعامل بین نماینده گان آذری زبان وجود دارد و امضاها برای تشکیل این فراکسیون گرفته شده است.

نماینده مردم شریف تبریز و اسکو،آذرشهر  درباره مقوله نظارت گفت:مشکل اصلی ما در مجلس نظارت است زیرا  نظارت ابزار مدیریتی و داده های متمرکز میخواهد.اگر سازمان های نظارتی ما فعالیت زیادی داشتند اختلاس های همانند ۳ هزار میلیارد  تومانی و دیگر موارد که صدایش درنیامد اتفاق نمی افتاد.متاسفانه چشم های سازمان های نظارتی خیلی تیز نیست و گاهی احساس میشود این نهاد ها نگاه سلیقه ی دارند.شفاف سازی داده ها و اطلاعات اصلی ترین دغدغه ی من است.

وی درباره احیا دریاچه ارومیه افزود:راه حل دریاچه ارومیه به این سادگی نیست زیرا این مسله خیلی پییچده است و بایستی کار متمادی و منظم انجام گیرد. باید یاد بگیریم که رفتار خوشنت آمیز با طبیعت امکان راه به جای نخواهد برد.
وی با تاکید دوباره برای شفاف سازی و مشخص کردن داده های دقیق گفت:همانطور که رهبر معظم انقلاب امروز فرمودند بایستی آمار درست اعلام شود زیرا دادن آمار اشتباه دادن گناه کبیره است. 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مصاحبه اخیر خود با یکی از خبرنگاران محلی و انتشار برخی مطالب خلاف واقع از زبان وی گفت: با جرات و جسارت به این خبرنگار گفتم که اطلاعات تخصصی در این مورد ندارم. حتی به این فرد گفتم که FATF یعنی چه؟ نتوانست جواب بدهد و گفتم وقتی چیزی را نمی دانی بحث نکن.

پزشکیان گفت: به جای اینکه وقتی می گویم "نمی دانم" برخی رسانه‌ها مسخره کنند، باید تلاش کنیم که فرهنگی در جامعه نهادینه شود که فقط هر شخصی در حوزه تخصص خودش اظهار نظر کند.

وی عنوان کرد: عده ای با پررویی هرچه تمام می‌گویند که هرچه آن ها می‌گویند صحیح و درست است و دوسj ندارند که برخورد و رفتار علمی و تخصصی در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین ابراز کرد: در تمامی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا، مبدا و مقصد تمامی پول ها مشخص است. اگر می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم باید خودمان را با اصول و سیاست های حقوق بین الملل وفق دهیم وگرنه سایر کشورها در عرصه بین الملل حاضر به همکاری و تعامل با ما نخواهند بود.

پزشکیان در همین راستا عنوان کرد: اگر این موضوع، تصمیم غلطی است باید شورای عالی امنیت ملی بررسی و نظرش را ارائه دهد وگرنه این موضوع، مصوب مجلس است و بر اساس همین امر، به دولت اجازه اجرای آن داده شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه در خصوص اظهارات اخیر آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در ارتباط با بی اطلاعی از ماجرای FATF گفت: کاری ندارم. هرچه می خواهد بگوید.

 
با داد و هوار نمی توان مملکت داری کرد باید متکی به داده ها شویم


با شایعه و داد و هوار نمی توان مملکت را اداره کرد ,علت اینکه این همهدمشکل اقتصادی و بیکاری و صنعتی داریم به خاطر بها ندادن به کار علمی و کارشناسی است برای مملکت داری  به آمار و ارقام و داده ها متکی شد که اگر اینطور باشد عده ی تهمت نمی زنند و عده ی پول مفت نمی خورند.برای حل مشکلات اصلی کشور بایستی به کار کارشناسی و تخصصی بها بدهیم.
وی در مورد موضع هایش درباره  TFAT اظهار داشت:در کشورهای خارج در بحث مالی باید مبدا و مقصد پول ها مشخص شود و من نیز در سطح عمومی از این بحث سر در میاورم و کارشناس TFAT  نیستم و همانند بعضی ها نیستم وقتی در موضوعی چهار کلمه بلد شدم اظهار نظر تحصصی بکنم و صدا و سیما ملی نیز بایستی از کارشناسان واقعس استفاده کند.
پزشکیان در مورد حاشیه سازی اظهار نظرش در مورد بانک های سپاه گفت:همانطور که امام راحل  گفته بودند اگر سپاه و بسیج نبود مملکت نبود من باز امروز می گویم اگر سپاه و بسیج نبود مملکت نبود  و برداشت اشتباهی از حرف هایم انجام گرفته شد.

میان تیتیر: علت این که جوانان بیکار شده اند بی عرضگی من و امسال ماست/جوانان ما را که آمریکا تربیت نکرده است!!


نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:علت این که جوانان بیکار شده اند بی عرضگی من و امسال ماست  زیرا جسارت این را نداریم بگویم  اشتباه کرده ایم.جوانان اگر مشکل های فروان پیدا کرده اند تقصیر ماست که اینطور تربیت شان کرده ایم و آمریکا که این جوانان را تربیت نکرده است! این در حالی است که هرکس میرود پشت تریبون می گوید من مقصر نیستم من می پرسم مقصر کیست؟؟

 برجام باعث تنها شدن آمریکا و باز شدن نفس ایران شد/آمریکا در برجام سنگ اندازی می کند زیرا نمی خواهد روی پا خود بیاستیم.

مسعود پزشکیان در مورد برجام و.دولت یازدهم  گفت:نمی دانم چرا برخی ها به دولت گیر داده
اند،برخی ها که انتقاد می کنند پاسخگو باشند که اگر برجامی در کار نبود وضع مان چگونه بود،آمریکا تمام دنیا را بر علیه ما آماده کرده بود ولی برجام باعث تنها شدن آمریکا و باز شدن نفس ایران شد البته مشخص است که آمریکا در برجام سنگ اندازی می کند زیرا قبل ها تجارت  و تعامل خیلی برایمان سخت بود و برای مثال کشتی های ما نمی توانست  در هیچ اسکله ی لنگر بیندازد و یا پیدا کردن دارو برای کشور مشکل بزرگی بود.در قبل از برجام کشور کوچکی همچون قطر هر روزه ۴۰۰میلیارد تومان از نفت ما را می برد.


وی ادامه داد:کشور ما از استخراج و فروش نفت تنها ۱۸ درصد بهره وری را دارد ولی در مقابل عربستان سعودی از نفت ۶۸ درصد بهره وری را دارد زیرا کار را به کارشناسان متخصص نسپرده ایم.
وی در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر ‘’ذلت بار ترین سند تارخ جمهوری اسلامی خواندن برجام توسط برخی‘’ گفت:آن کسی که میگوید برجام ذلت بار است به نظر بنده این کار شان بی احترامی به نظر مقام معظم.رهبری است زیرا مقام معظم رهبری نیز برجام را امضا کرده اند و اگر حمایت بی دریغ ایشان نبود موفقیت برجام امکان پذیر نبود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار