معاون دریایی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مجتمع بندری خمیر یکی از موارد اختلافی بین محیط زیست و سازمان بنادر است که بدون مراحل قانونی و امکان‌سنجی اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۲۹۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 10 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پروین فرشچی صبح امروز در نشستی که پیرامون مسائل و مشکلات اسکله چندمنظوره بندرخمیر و چگونگی رفع این موانع در سالن فرمانداری بندرخمیر برگزار شد با بیان اینکه هدف سازمان حافظت از محیط زیست است، اظهار داشت: برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط زیست همه مردم باید کمک و همکاری کنند و هیچ کس به‌خوبی مردم، جنگل‌های حرا را نمی‌شناسد و ما نیز باید حافظ این جنگل‌ها باشیم تا آسیبی به آنها وارد نشود.
 
وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت در مناطق حفاظت‌شده مستلزم صدور مجوز از محیط زیست است، افزود: برای هرگونه فعالیت دریایی در مناطق حفاظت‌شده لازم است از سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان مجمع نظارتی، مجوز اخذ شود و محیط زیست از هرگونه فعالیت غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده جلوگیری خواهد کرد.
 
معاون دریایی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد مجتمع بندری خمیر و اظهار نظر مسؤولان سازمان بنادر در مورد اخذ صدور مجوز احداث اسکله نیز گفت: مجتمع بندری خمیر یکی از موارد اختلاف بین محیط زیست و سازمان بنادر است که بدون مراحل قانونی و امکان‌سنجی اتفاق افتاده است اما برای رفع این مشکل دنبال راه و چاره خواهیم بود تا از چالش پیش رو بیرون رفته و مردم شریف بندرخمیر نیز از مزایای مجتمع بندری و دریا منتفع شوند.
 
فرشچی عنوان کرد: جنگل حرا به‌عنوان بهترین جاذبه طبیعی در کشور مطرح است که با کمی هزینه توسط دولت یا بخش خصوصی باعث جذب توریسم و درآمد می‌شود، بنابراین همه مسؤولان شهرستان باید با همت و تلاش علاوه بر حفاظت از این جنگل‌ها باعث جذب گردشگر و رونق بندرخمیر شوند.
 
وی در پایان پیشنهاد داد که برای رفع این چالش جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست، بنادر و دریانوردی، فرمانداری و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شود و با نگارش صورت‌جلسه پایانی، این مشکل خاتمه یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار