رییس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: با هوشیاری و دقت کارآگاهان پلیس آگاهی نقشه یک کلاهبرداری 40میلیاردیکلاهبرداری 40 میلیاردی یک کانون تبلیغاتی در بوشهر/خانم منشی دستگیر شد با جعل عنوان مامور امنیتی برملا شد.
کد خبر: ۲۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 29 April 2015
تابناک بوشهر: سرهنگ شجاعی در تشریح این خبر گفت: فردی به هویت "م ح" مسئول یکی از کانون های تبلیغاتی شهر بوشهر با جعل عنوان مامور امنیتی و مهر و سربرگ یک سازمان دولتی قراردادی 40میلیارد ریالی با فرد بازرگانی ساکن شهر تبریز منعقد کرده بود.

وی اضافه کرد: براساس این قرارداد آقای"م-ح" بایستی تعداد 1000 عدد ماسک ضدگاز ساخت کشور روسیه با مبلغ یک میلیون 700 هزار دلار آمریکا معادل چهل میلیارد ریال به کشور وارد و تحویل خریدار بدهد و یک فقره چک تضمینی بابت ضمانت از وی دریافت کرده بود.

سرهنگ شجاعی اظهار داشت: متهم پس از انعقاد قرارداد از کشور خارج و قصد داشت با همکاری افرادمشخصی از جمله منشی دفتر تبلیغاتی خود چک دریافتی را نقد کند.

وی تصریح کرد: پس از دستگیری خانم "خ" منشی کانون تبلیغاتی متهم فراری مشخص شد متن قرارداد جعلی با همکاری وی و در کانون موصوف نگارش و متهم فراری نیز مبلغ 2میلیارد ریال به حساب خانم منشی واریز کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: متاسفانه متهم فراری قبل از خروج از کشور با همکاری 4 نفر از کارکنان یکی از شعب بانک های شهر بوشهر مبلغ زیادی از چک را نقد و به حساب شخص دیگری در خراسان واریز نموده و این شخص این مبلغ را که 20 میلیارد ریال بوده به متهم اصلی " م-ح" در کشور استرالیا انتقال داده است.

وی بیان کرد: با توجه به بالا بودن مبلغ چک و عدم هماهنگی کارکنان بانک با رئیس یا معاون شعبه 4نفر از کارکنان بانک به اتهام همکاری با متهم دستگیر شدند.

شجاعی خاطرنشان کرد: در این رابطه تا کنون 6نفر متهم دستگیر شده و دو نفر تحت تعقیب پلیس می باشند اظهار داشت: تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار