رییس شبکه دامپزشکی سنقر و کلیایی:
رییس شبکه دامپزشکی سنقر و کلیایی از کشف، ضبط و امحای یک هزار و 150 کیلوگرم گوشت قرمز ناسالم و غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 06 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، روابط عمومی اداره دامپزشکی سنقر و کلیایی روز سه شنبه به نقل از امید حاج محمدی اعلام کرد: این میزان گوشت فاسد و غیربهداشتی در منزل شخصی با حکم قضایی کشف و ضبط شد.وی ادامه داد: لاشه یک ماده گاو بیمار توسط فرد خاطی در این مکان به صورت کاملا غیربهداشتی و خارج از سیستم کشتارگاهی ذبح شده بود که کارشناسان دامپزشکی، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی شهرستان سنقر و کلیایی از طریق گزارش های مردمی با داشتن حکم قضایی به منزل فرد متخلف ورود پیدا کردند.
به گفته رییس شبکه دامپزشکی سنقر و کلیایی علاوه بر این، فرد متخلف با استخوان گیری لاشه یک گاو دیگر گوشت آن را به صورت غیربهداشتی و به صورت فریز شده برای فروش بسته بندی کرده بود که تمامی آن توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی ضبط شد.
حاج محمدی اضافه کرد: دام های کشتار شده توسط این فرد متخلف، مبتلا به بیماری تیلریوز (زردی) و (MCF) بود که بوی تعفن و گندیدگی آن کاملأ مشهود و غیرقابل مصرف بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی همچنین به صورت مستمر بر فعالیت های مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی نظارت دارند، افزود: در شهرستان سنقر و کلیایی 120 واحد عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران، جگرکی و کبابی وجود دارد.
وی از شهروندان خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند.
رئیس شبکه دامپزشکی سنقر و کلیایی تأکید کرد: مردم گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه مجاز که دارای مهر و تأییدیه بهداشتی دامپزشکی است، تهیه و از خرید گوشت دام و طیور که به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی در خارج از کشتارگاه ذبح می شود خوداری کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار