رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت:در استان ایلام در هیچ یک از زیربخش ها و زیرمجموعه های کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، طیور، دام و شیلات محصولات و فرآورده های تراریخته تولید نمی شود.
کد خبر: ۲۹۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 04 September 2016
گیاه یا محصول تراریخته به گیاهی اطلاق می‌شود که ساختار ژنتیکی آن از طریق مهندسی ژنتیک به منظور بهبود و افزایش عملکرد گیاه و بهره وری کشاورزی تغییر یافته است.

طی ماه های اخیر نگرانی هایی در مورد عوارض مصرف محصولات تراریخته همچون برنج و سویا و غیره در افکار عمومی شکل گرفته است که برخی منشا این نگرانی ها را جهتگیری های سیاسی می دانند.

180میلیون هکتار زمین در 28 کشور زیر کشت محصولات تراریخته قرار دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدتراب میری روز اظهار کرد: در استان ایلام در هیچ یک از زیربخش ها و زیرمجموعه های کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، طیور، دام و شیلات محصولات و فرآورده های تراریخته تولید نمی شود.

وی افزود: از این لحاظ تمام محصولات و فرآورده های کشاورزی استان ایلام سالم بوده و به صورت طبیعی تولید می شود و هیچگونه تغییرات ژنتیکی و دستکاری در استان ایلام انجام نمی شود.

وی یادآور شد: هرچند هنوز بد یا خوب و ضرر یا کیفیت مطلوب محصولات کشاورزی از نوع تراریخته اثبات نشده اما، این سبک کشاورزی از گذشته تاکنون در استان ایلام هیچ جایگاهی ندارد.

میری تاکید کرد: البته اگر یک رقم از محصولات پر تقاضا از نوع تراریخته که ازطرف موسسه های تحقیقاتی و مطالعاتی معتبرمورد تایید قرار بگیرد و گواهی معتبر از این موسسه ها دریافت کند امکان اینکه در سال های آینده این نوع محصولات در استان ایلام تولید شود، وجود دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار