استاندار قزوین مطرح کرد
استاندار قزوین گفت: اعتبار یک هزار و 300 میلیارد تومان برای افتتاح و بهره‌برداری تعداد 871 پروژه در استان قزوین اختصاص یافته که با بهره‌‌برداری این تعداد پروژه تعداد یک هزار و 264 نفر در استان قزوین مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۲۸۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 03 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فریدون همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به بخش کشاورزی و اقداماتی که در راستای اصلاح الگوی کشاورزی در این استان انجام شده است، اظهار کرد: در سال جاری 250 هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین خریداری شده این در حالی است که در سال‌های گذشته به ترتیب 12 هزار تن، 18 هزار تن، 110 هزار تن و در سال گذشته، 154 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده و این مقدار در سال جاری به 250 هزار تن گندم در استان قزوین رسیده است.

وی عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تضمین خرید 250 هزار تن گندم در استان قزوین به منابع و اعتباری بیش از 7 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

استاندار قزوین با اشاره به پروژه‌های بهره‌برداری شده در هفته دولت افزود: در استان قزوین با همت و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم جامعه تعداد 871 پروژه در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، تولیدی، عمرانی، خدماتی و بهداشتی‌ و درمانی در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

همتی تصریح کرد: اعتبار یک هزار و 300 میلیارد تومان برای افتتاح و بهره‌برداری تعداد 871 پروژه در استان قزوین اختصاص یافته که با بهره‌‌برداری این تعداد پروژه تعداد یک هزار و 264 نفر در استان قزوین مشغول به کار شدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها و اقدامات برای سال جاری ایجاد 20 هزار شغل جدید در استان قزوین بوده و همچنین یکی از اهداف برای سال جاری نیز تأمین 800 تا یک میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور و استان قزوین است.

* لزوم افزایش جذب سرمایه‌گذار خارجی در قزوین

استاندار قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه در بسیاری از واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنعت مواد اولیه از کشورهای خارج وارد می‌شود باید تلاش شود با بررسی ظرفیت‌های این استان، مواد اولیه به منظور کاهش وابستگی به کشورهای خارجی و با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در داخل استان قزوین تولید شود.

همتی تصریح کرد: تحقق و دستیابی به اهداف نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات، برنامه‌ریزی، فعالیت‌ها و منابع مالی است که در این راستا بانک‌ها به دلیل معوقات زیاد از توانایی لازم برای حمایت و پشتیبانی مادی برخوردار نیستند که در همین راستا باید در کنار سرمایه‌های داخلی سرمایه‌های خارجی را نیز گسترش دهیم.

وی عنوان کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته کشور ایران در زمینه استفاده از سرمایه‌های خارجی در بین سایر کشورها دارای رتبه قابل قبولی نیست و در این زمینه باید منابع با هزینه کم از کشورهای خارجی وارد کشور شود.

استاندار قزوین با اشاره به سود سپرده‌های بانکی خاطرنشان کرد: کاهش نیافتن سود تسهیلات بانکی صرفه اقتصادی برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی به همراه ندارد.

* آبرسانی 14 شهر و 194 روستا نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار است

همتی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و صنعت با مسئله بحران آب روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: آبرسانی 14 شهر و 194 روستا از سد طالقان انجام می‌شود که این اقدام نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار است که باید تلاش شود با همکاری و حمایت دولت و مشارکت و بهره‌مندی از بخش خصوصی مشکلات آب شرب استان قزوین رفع شود.

وی یادآور شد: سد نهب برای سال جاری و سد بالاخانلو برای سال آینده با همکاری و کمک پیمانکاران به منظور کاهش فشار بر سفره‌های آب زیرزمینی و تأمین آب شرب مورد نیاز آبگیری می‌شود چراکه سالانه 800 میلیون متر مکعب اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی داریم.

* تولید سالانه 300 هزار تن انگور در قزوین

استاندار قزوین با اشاره به وجود 25 هزار هکتار باغ انگور در بخش کشاورزی تصریح کرد: از باغ‌های انگور استان قزوین 300 هزار تن انگور و 90 هزار تن کشمش تولید می‌شود که در صورت آبیاری قطره‌ای و داربستی کردن باغ‌های انگور با مشارکت بخش خصوصی تولید انگور این استان از 300 هزار تن به 900 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

همتی بیان کرد: 20 هزار هکتار از باغ‌های استان قزوین مجهز به آبیاری قطره‌ای شده و همچنین 10 هزار هکتار از باغ‌های کشاورزی نیز از سوی مردم مجهز به آبیاری قطره‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین ریشه تاریخی و طولانی دارد، تصریح کرد: باید تلاش شود جذب سرمایه‌گذار خارجی در این استان افزایش یابد و اقدامات به صورت معقول و در مسیر کارشناسی با هدف رضایتمندی مردم جامعه انجام شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار