در سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و در هفته ازدواج طرح «12 نمازجمعه، 12 سخنران» با موضوع ازدواج اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۸۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 01 September 2016
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و در هفته ازدواج طرح «12 نمازجمعه، 12 سخنران» با موضوع ازدواج اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسدالله ربانی‌مهر در جمع خبرنگاران، افزود: با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان این طرح اجرا می‌شود و خطبه‌های نماز جمعه همدان در 12 شهریور با موضوع ازدواج و خانواده است.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین مشکل امروز ازدواج در جامعه در کنار مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی نیز است و برای حل مشکل ازدواج باید بحث فرهنگی آن را درنظر گرفت و خطبه‌های نماز جمعه فرصت خوبی برای بیان مسائل حوزه ازدواج برای فرهنگ‌سازی امر ازدواج و آگاهی‌بخشی به مردم است.

ربانی‌مهر گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی به ویژه رسانه‌ها، نخبگان، روحانیون و افراد دارای جایگاه همچون معتمدین باید برای حل مشکل ازدواج در جامعه تلاش کنند چرا که این مشکل برای همه قشرهای جامعه است و همه در آن سهمی دارند.

وی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی خوبی برای هفته ازدواج پیش‌بینی شده که اجرای این طرح یکی از این برنامه‌هاست و باید سعی شود از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان بهره جست.

ربانی‌مهر در پایان تصریح کرد: 12 سخنران از جمله یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، چند نفر از اساتید حوزه و دانشگاه در اجرای طرح 12 نماز جمعه، 12 سخنران با موضوع ازدواج سخنرانی خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار